Programok

Intermodális csomópont + kötöttpályás közlekedésfejlesztés műhelybeszélgetés

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Intermodális csomópont + kötöttpályás közlekedésfejlesztés műhelybeszélgetés
Programok

Intermodális csomópont + kötöttpályás közlekedésfejlesztés műhelybeszélgetés

2013.02.19. 09:34

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Helyszín:
MUT Székház

Esemény kezdete:
2013.03.05. 13:00
Esemény vége:
2013.03.05. 15:00

Vélemények:
2

A rendezvényt, március 5-én 14:00-kor tartják a MUT székházában.

VÁROST FEJLESZTÜNK VAGY KÖZLEKEDÉST?
KORTÁRS INTERMODÁLIS CSOMÓPONT- ÉS KÖTÖTTPÁLYÁS KÖZLEKEDÉS TERVEZÉS MAGYARORSZÁGON

A 2014-2020-as EU-s költségvetési ciklusra készülve több várost is foglalkoztat a kötöttpályás közlekedés fejlesztése és ehhez kapcsolódóan egy intermodális csomópont megvalósítása. Olyan léptékű fejlesztésekről beszélünk, amik messze túlmutatnak a közlekedés tárgykörén és amik történelmi léptékben is meghatározzák majd egy-egy város szerkezetét, fejlődési perspektíváit és arculatát. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek, ezért jogosnak tűnik, hogy összegezzük a tervezés során felgyülemlett tapasztalatokat. Különösen azért, mert a feladat sok szempontból komoly kihívást jelent tervezőknek és a főépítész közösségnek egyaránt. E látszólag közlekedési természetű kérdéseknek ugyanis számos lehetséges és releváns olvasata van, ezeket igyekeztük gondolatébresztőként egy csokorba szedni:

intermodális csomópont
a különböző közlekedési terek metszete | a közlekedéshez kapcsolódó kiszolgáló funkciók helyszíne | a közösségi közlekedés motorja | a közlekedési módok közti váltás és várakozás helyszíne | az átszálláshoz és várakozáshoz kapcsolódó egyéb funkciók helyszíne | közösségi tér | közterület | városi tér | meghatározó városarculati-, városépítészeti elem | városszerkezeti elem | városi alközpont | a város közösségi közlekedési kapuja | a város regionális kapcsolataiért felelős alközpont | a regionális kapcsolatokra épülő fejlődés motorja | városfejlesztési eszköz | ingatlanfejlesztési eszköz |
kötöttpályás közlekedés
átformálja a közlekedés modális összetételét | átformálja az egyéni- és a közösségi közlekedés arányát | új városszerkezeti tengelyeket hoz létre | új területeket tár fel | meglévő városszerkezeti tengelyeket értelmez át | feltárt területek elérhetőségét alakítja | átformálja a város térszerkezetét | átprogramozza a városi térhasználatot | új fejlesztési potenciálokat szabadíthat fel | meglévő fejlesztési dinamikákat koncentrálhat |

Helyszín: MUT székház (Liliom utca 48.)

Vélemények (2)
jszinai
2013.02.26.
16:33

Tisztelt Intermodális Műhelybeszélgetés Szervezők!

Nem derül ki, hogy kell e előzetes regisztráció. Ha igen akkor kérem az adatlapot.

A Témához: Szeretném felhívni a Műhelybeszélgetésen a Témával kapcsolatban, hogy az EU következő 2014-202 közötti időszakára elfogadott költségvetés egyik támogatandó programja éppen az intermodális központok fejlesztése.

Ebből a szempontból Budapest térségében a Közép Magyarországi Régó legnagyobb máig teljesen kihasználatlan területfejlesztlési potenciájú gazdasági, fejlesztési területe a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér és Térségében megvalósítható Közép Európai Regionális Intermodális Központ Projekt.

Ennek teljes kidolgozása elkészült a Pestterv és Tempannon Kft-k tervezésében de sajnos ez az értékes tervanyag felhazsnálatlanul fekszik valamilyen döntéshozó fiókjában.

Vegyük ki a fiókból és csináljuk meg.

Javasolt résztevevők:

1/ Budapest Aiport Zrt -Hochtief AirPort GmbH

2/ Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

3/ Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

4/ Budapest Főváros Önkormányzata

5/ Pest Megye Önkormányzata

6/ Vecsés, Gyál, Üllő, Ecser és Budapest XVII.; XVIII. kerületi települési önkormányzatok

7/ Trigránit Rt

8/ Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság

9/ Budapest Buisness Régio

10/ Magyar Logisztikai Társaság

11/ Raiffeiesen Evolution

12/ DB Schenker Hungary

13/ DHL

14/ MÁV Rt

15/Mahart Rt

16/ Csepel Szabadkikötő Rt

17/ BILK

18/ érintett szakmai kamarák

19/ Malév Aircargo

20/ Hochtief Hungary Rt

21/ KPMG

22/ Skanska 

23/ Magyar Fejelsztési Bank 

24/ MÉK

25/ MÉSZ

26/ Magyar Mérnöki Kamara

27/- a Térségben jelenlévő kis közép és nagyvállalkozások stb

felsziget

EMA
2013.02.22.
15:07

Itt szóba kerül a pécsi megvalósítási tanulmány is? Az is, hogy ki rendelte meg, kitől, és miért? Mert a tisztánlátáshoz ezt is tisztázni kellene...

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.