Kiemelkedő regionális központtá válhat Szeged
A 47-es út négysávúsítása, a Tisza-híd és új utasforgalmi épület építése a repülőtéren, technológiai park kialakítása - többek között ezekre tett ígéretet a Modern városok program szegedi állomásán Orbán Viktor. A miniszterelnök kijelentette, "Szegednek minden adottsága megvan ahhoz, hogy kiemelkedő regionális központ legyen."
A kormány és Szeged között hétfőn létrejött együttműködési megállapodás részleteiről szólva a kormányfő kifejtette, olyan fejlesztésekről döntöttek, amelyek kiállják az idő próbáját. Megvalósításuk független attól, "hogyan alakulnak a politikai fuvallatok Magyarországon". Orbán Viktor a tájékoztatón megjegyezte, ritkán adódik lehetőség egy ellenzéki vezetésű önkormányzat és a kabinet közötti tárgyalásra. A miniszterelnök azt kívánta Szegednek, hogy legyen olyan sikeres város, mint amire a történelme felhatalmazza. Kifejtette, Szeged a három országra is kiterjedő régiónak nem a legnagyobb, de a legszebb, legjobb egyetemmel rendelkező városa, és bár lehet, hogy gazdasága nem a legerősebb, de a legjobb minőségű iparágakat sikerült megtartania.
A bejelentett beruházások teljes költségét Orbán Viktor mintegy 50 milliárd forintra tette. Hozzátette ugyanakkor, amennyiben a magyar gazdaság növekedése - amely az idén akár a 4 százalékot is meghaladhatja - lehetővé teszi, a még feltételes módban szereplő elképzelések közül is sikerül többet megvalósítani, így az összeg elérheti a 70 milliárd forintot. A kormányfő a megállapodásban rögzített pontok közül elsőként a 47-es út négysávúsítását említette, amivel olyan észak-déli közlekedési tengely jön létre, amely Szegedet Debrecenen keresztül összeköti Miskolccal.
A város regionális közlekedési pozícióját javítja a vegyes funkciójú, vasúti és közúti Tisza-híd mintegy 15 milliárd forintos költségű építése, és ehhez kapcsolódva Makó felé az elővárosi közlekedés fejlesztése - közölte a miniszterelnök. [Az epiteszforum.hu oldalán dr. Rigó Mihály több írásában is foglalkozott már Szeged fejlesztésével, melyekben a Tisza-hidat is érintette. - a szerk.] A kormány vállalja a szegedi repülőtéren a nemzetközi minősítési szabályok változása miatt szükségessé vált technikai fejlesztések finanszírozását és egy új utasforgalmi épület kialakítását is - tudatta a kormányfő. A megállapodás részeként 200 hektáros iparipark-fejlesztésről is megállapodtak. Ennek egy részén magyar élelmiszer-gazdaság szempontjából is jelentős beruházás valósulhat meg, a másik felén pedig a lézerközponthoz kapcsolódó technológiai parkot alakítanak ki - közölte Orbán Viktor.
A Modern városok program részeként történhet meg a Belvárosi híd rekonstrukciója, a Tisza Szeged főutcája projekt kivitelezése, a belvárosi rakpartok felújítása, a távlati elképzelések között pedig szerepel egy kerékpáros és gyalogos híd építése is. A kormány támogatja a Mars téri buszpályaudvar áthelyezését, hogy a helyén közösségi igényeket kielégítő teret alakítsanak ki. Emellett a Széchenyi tér is visszakaphatja világháború előtti arculatát - mondta a miniszterelnök.
Munkacsoportot hoznak létre annak kidolgozására, milyen fejlesztésekre van ahhoz szükség, hogy az országban Szeged legyen az első város, ahol a tömegközlekedés kizárólag elektromos alapon működjön. A sportcélú fejlesztések közül a kormányfő kiemelte az új fedett uszoda 7 milliárd forintba kerülő építését, egy a teremsportok számára alkalmas csarnok és egy atlétikai centrum kialakítását. Hozzátette: egy fedett atlétikai centrum építése további egyeztetéseket igényel.
Botka László hangsúlyozta, alapvető nemzeti ügy, hogy Magyarország a következő időszakban fel tudja használni a rendelkezésére álló európai uniós forrásokat, a Szeged és a kormányzat közötti együttműködés is ezt célozza.
A polgármester közölte: jelenleg 104 fejlesztési projekt van folyamatban a városban, és a miniszterelnökkel 19 további beruházásról tárgyaltak. Hangsúlyozta, ezek a fejlesztések nemcsak Szeged érdekét szolgálják, hanem erősítik az egész ország versenyképességét. Megjegyezte azt is, Szegednek nemcsak az EU pénze, de az értékei is fontosak. A déli Tisza-hídról Botka László elmondta, az elővárosi közlekedés mellett, a beruházás helyreállítja a Szeged és Temesvár közötti vasúti kapcsolatot.
forrás: MTI
15:50
Köszönöm a szerkesztői beszúrást!
Az igazság, a tény azonban az, hogy az írásaim egyetlen mondatát sem vették figyelembe a döntéshozók. A szegedi Déli-hídon mégis lesz vasúti vágány, valamint elkészül a tram-train-nel is járható vasúti pálya Makóig.
Igyekezetem meddő próbálkozás lett, melyet mégsem érzek hiábavalónak, hiszen borsó is volt még, meg fal is, hánytam hát a falra egy kicsit.
Ettől még holnap felkel majd a Nap!
Köszönöm a Szerkesztőségnek a megjelenés lehetőségét!