Újpest ma még periférikus, de a tervezett Körvasút körút elkészültével frekventálttá váló területén épül a Lukács István, Vikár András és Domokos Balázs által megálmodott irodaház. A Magyar Autóklub új épülete műszaki kialakításában a környezeti terhelés, fenntartási költségek minimalizálását, míg építészeti megjelenésében az emblematikus formálást tűzte ki célul.
A tervezett épület Újpest ma még periférikus, de a tervezett Körvasút körút megépültével frekventálttá váló területén épül (mely elképzelés alapján a 30 m-re szélesített Dugonics utca vezetné tovább a tervezett Aquincumi hídról érkező forgalmat). Az épület beépítési karakterét az Autóklub részéről a hasonló nemzetközi intézmények igényszintje, építészeti minősége (gazdaságos, de reprezentatív igényeket is kielégítő épület), míg Újpest illetve a város szempontjából a tervezett új dunai híd levezető útszakasza melletti közvetlen közelség indokolta, valamint annak lehetősége, hogy Újpest kapuját emblematikus módon fogalmazzuk meg.
Az Autóklub kiemelt hangsúlyt fektetett a környezettudatos gondolkodásra (alkalmazott gépészeti rendszerek, épületszerkezeti elemek stb.). Célja egy korszerű irodaház megépítése mellett az volt, hogy minimalizálja környezeti terhelést, épületszerkezetei, homlokzati kialakítása minimális fenntartási költségekkel rendelkeznek. A földhő-hasznosítás segítségével az épület használata során nulla (!) károsanyag-kibocsátással (CO2 emisszió) fog üzemelni.
A telken jelenleg az Autóklub Vezetéstechnikai centruma áll, irodákkal, szervizzel, egyedülálló vezetéstechnikai pályával. Az új szolgáltató központ a telek felső harmadában, a Berda József utca, az Aradi utca, és Dugonics utca által határolt területen kapott helyet. Az új épület meghatározó építészeti eleme a felszínből felemelkedő, majd visszahajló tömör szalag, mely magában hordozza az „automobile-al", „autóval", és az „autóklubbal" összekapcsolható „a" betűt, vagy, ha úgy tetszik, egyetlen hurokba felhajló útpályát, mely közrefogja azt a transzparens üvegdobozt, ami az épület funkcionális egységeit hordozza (1-7. em.). A „szalagot" mint építészeti elemet erősíti a földszinti és tetőszinti fedett-nyitott tér és a földszinti fogadótérbe befutó, álmennyezetként funkcionáló fémlemezburkolat.
Az épülettömeg tengelyvonala a Dugonics utca irányára merőleges, és így emblematikus, változatos oldalát mutathatja a Berda József és az Aradi utca felé. A tengelyvonal mentén a felhajló szalag szélessége változik, térben is mozdul. A felszíntől az első emelet vonaláig szűkül, onnantól nagyságrendileg azonos szélességgel folytatódva, minimálisan oldalirányban elmozdulva tör magasba, majd ér vissza függőlegesen a talajra. A térhatároló üvegfelületek a tömör „héj" élétől változó szélességben visszahúzottak. Az alapkoncepciót hivatott erősíteni a két meghatározó elem anyagválasztása is, a transzparens üveg függönyfal és a zárt, áttörések nélküli, karosszériaszerűen záró, fém burkolatú szalag. A Rheinzink burkolat kialakítása, különösen a szalag bütüfelületein, erre a projektre alkalmazottan egyedi.
Az épület főbejárata a telek belseje felől nyílik, de a „szalag" alatti fogadótér a környezet egészével kapcsolatot tart. A gyalogosforgalom a Berda József utca felől közvetlenül közelítheti meg az épületet, a gépkocsival érkezők a telepen belüli úthálózatról a meglévő kapubejárón érkeznek.
Az épület tervezett átadása 2011.11.11.
Lukács István, Vikár András