Dubai építészeti piacára nem könnyű betörni. Sőt, kifejezetten nehéz, és ahhoz, hogy valaki sikeres lehessen, annak teljes projekttel, üzleti tervvel, kész csomaggal kell előállnia. Így tett a Lima SSG magyar csapata, akik úgy készítették el a Hexagon Fashion Store tervét, hogy abba már meghatározott, részben szintén hazai, teljesen kidolgozott divatkollekciókat is beleálmodtak. A tervezők válogatták az ütletben kiállító divattervezőket, brandeket, ők szabták meg a nyújtandó szolgáltatások és termékek világát, egy teljes modellt építettek fel.
Az Ördög Alíz, Takács Sylvia és Madosfalvi Zoltán által tervezett dubaji üzlet olyan űrt keresett a közel-keleti piacon, ahol érdemes volt újat, frisset mutatni, így a divat világában a legfelső szintet képviselő vezető, haute couture és a populáris, street fashion márkák közti szegmens megcélzása mellett döntöttek. A világhírű divatház által épített bevásárlóközpontban megnyíló üzletben több olyan európai, köztük magyar, lengyel vagy olasz divattervezők ruháit mutatják be, akiknek neve kevésbé ismert, viszont munkáik magas minőséget képviselnek. A kiválasztott tervezők egy bizonyos időre megkaphatják a tíz különálló bemutatóhely egyikét és ott értékesíthetik ruháikat, kiegészítőiket. A több márkának helyet biztosító üzlet formai fő motívumát a hatszögekre építették, anyaghasználatában a különböző kristályhatások, a csillogás a domináns, így fontos alkotóelemek a különböző üvegfalak és –elválasztók, a nagy tükörfelületek.
A hatszög mint alapmotívum következetesen végigvonul az üzleten, amely alapkoncepcióját a méhkaptárokra emlékeztető felépítés adja. A harmóniát szimbolizáló, a tökéletes szimmetriát kirajzoló hatszögek osztják darabokra az 1300 nm-es, egyébként négyzetes keretbe foglalt helyiséget. A szimmetria a tér minden elemén végigvonul, a kaptár motívum kitart még a raktárhelyiségek, a próbafülkék, vagy épp a kirakatok megformálásánál is.
Az építészeti koncepció középpontját a lobbyban elhelyezkedő, felfelé és lefelé kihúzott csúcsú hexagon kristály alkotja, amelynél a felső rész a férfi, az alsó rész a női oldalt képviseli. Innen a központból, a kicsúcsosodó hexagon felső részétől a mennyezeten kiinduló világító sávok vezetnek el az egyes shopokhoz. A középső, három hatszögből összeálló tengelyre két oldalról csatlakozik a női és a férfi részleg öt-öt sejtje, mindegyikben különálló kollekciók bemutatásának lehetőségével. Az egyedien berendezett részekben az üzlet összhatásához igazodva, mégis az adott brandeket képviselő dizájn jelenik meg, de természetesen itt is a csillogásé és a kényelemé a főszerep. A két nemhez tartozó részek finoman eltérnek egymástól, amely különbségek azután a két szekcióhoz tartotó, a hátsó traktusban elhelyezett kávézók kiképzésében is fellelhetőek: a női finomabb, kicsit keleties világgal, míg a férfi erőteljesebb formákkal, sötétebb színárnyalatokkal.
A megrendelő meghatározta a kialakítandó üzlet kereteit, de ezen túl a tervezők már szabad kezet kaptak a teljes koncepció felépítésére, a brandek meghatározására, a részletek kidolgozására. A sikeres tervvel úgy tudtak előállni, hogy megtalálták a megfelelő arányokat, hogy egy európai, de mégis az arab világot is finoman, indirekt eszközökkel tükröző, a helyi ízlésnek megfelelő, ugyanakkor nagyvilági, exkluzív üzlet tervét tették le az asztalra.
Bán Dávid