A tér felújításának tervezői, Hőnich Richárd, Fialovszky Tamás és Sólyom Benedek, az Építész Stúdió vezető építészei voltak, akik az új óra megfogalmazására a S’39 Hybrid Design Kft. munkatársait kérték fel. A fiatal építészeket, formatervezőket tömörítő csapat Baróthy Anna művészeti vezető irányításával kezdte el a munkát, majd egy 6 méter magas, modern és innovatív vasbeton óraoszlopot hoztak létre, amelynek kivitelezési munkáihoz a MEVA Zsalurendszerek Zrt. műanyag zsaluhéját használták. A Széll Kálmán téri metró kijáratával szemben álló új beton „óraobeliszk” különlegessége, hogy keresztmetszete pontosan a háromszög alaprajzú tér formáját követi, így harmonizál a tér egyéb elemeinek formai megoldásaival is.
Az óra-objektum alapanyaga nagyszilárdságú (C70), fagyálló beton. Az óraoszlop felső, egy méteres, "okos" szerkezeti egységében vezérelt LED-es elektronikai rendszer biztosítja a betonba beépített üvegcsapokon keresztül a nappal is látható óra, dátum és hőmérséklet kijelzését. Az órát körülveszi egy 5 méter átmérőjű aktív aura, ami a járófelületre is kiterjeszti az időmérő szerkezet akcióterét.
Az oszlop megalkotása kihívás jelentett a teljes "KALEF" gyártói stábnak, mind a designerek, betontechnológusok, betonozók, mind pedig a zsaluzatot gyártók számára sok-sok egyeztetést igényelt a magas és rendkívül hegyes szögben záródó forma minden technológiai igényének megvalósítása.
Az óra betonoszlopának gyártásával a SZEBETON Zrt.-t bízták meg, akik szentendrei gyárukban, üzemi körülmények között készítették el az óratestet. Az álló helyzetben betonozott oszlop zsaluzata a legmagasabb minőségű anyagok és zsalurendszerek felhasználását kívánta meg, ehhez pedig a tervező csapat választása a MEVA Zsalurendszerek Zrt. megbízható termékeire esett.
A betonozás alulról felfelé történt öntömörödő speciális betonkeverékkel, a sűrű folyadékként viselkedő beton nyomását és a tökéletes formatartást pedig egy robusztus, többszörösen biztosított, a MEVA szakemberei által felügyelt zsalurendszerrel érték el.
A zsalufelületre erősített matricák, a nagy gonddal elkészített él-sarkítások, a tökéletesen sima MEVA műanyag zsaluhéj, a hosszas, gondos előkészület végül egy nagyszerű öntvényt eredményezett.
Látványos volt a kész „betonmű” helyszínre szállítása és beépítése is. Egy lépésről-lépésre megkomponált daru-koeográfiájára emlékeztető műveletsornak köszönhetően sérülésmentesen zajlott le a beépítés.
„Örülünk, hogy a fővárosunk egy igazi kortárs designbeton elemmel gazdagodott. Élmény volt a színes összetételű csapattal folytatott közös gondolkodás és munka. Elmondhatjuk, hogy közösen teremtettünk egy modern köztéri értéket az új „betonszobor” egy nagy forgalmú téren járul hozzá hangulatunk, komfortérzetünk észrevétlen javításához.” – mesélték a Széll Kálmán téri óramű tervezői.