Feladat: Egy gumiszervíz, telephelyének, és magának az üzemeltető Gumiház Kft.-nek a rebranding-je (új név, amely nemcsak magyar, hanem nemzetközi teröleteken is használható, logotípia, ehez társuló kisarculat, kiegészítők, a meglevő épület áttervezése).
Kisarculat: A tulajdonos (Török Balázs) nevének valamilyen formában történő megjelenése az új márkanévben követelmény volt. A márkanév TOOB lett, (TB monogram és az O betűk a gumik jellé egyszerüsítése) mindez a kreszjelek egyszerűségével (a + jel a szervízt jelenti, a két O betű a gumira utal, és a csepp mint B az autómosóra, hogy később az egyes részlegeknek külön jelet lehessen adni).
Épület (gumiház):
Az épület 2009. szeptembertől decemberig épült, meglehetősen kis költségvetésből. Egy régi telep koncepciózus újraértelmezése, átalakítása és a régibe való merész belekonstruálás volt a kitűzött cél.
Az épület a Gumiház gúnynevet viselte és gumiszervíz funkciójából kifolyólag toronymagasan álltak az autógumik az udvarán.
Ebből a gúnynévből kiindulva, gumival borított álfalakkal takartam el a telep eredeti kinézetet. Így a falak egy nagy része most újrahasznosított autógumi reszelékből áll, ezeket a gumilapokat a sportpályák borítására használják. A gumilapok könnyü fémszerkezetre illesztett cementkötésű lapokra vannak erősítve, hogy az eredeti téglafalak természetes szellőzését ne gátolják. Ezáltal az épület egyaránt utal a saját gúnynevére és tevékenységi területére is.
A víziót, a 7Fal Építőipari és Mérnöki Kft. ifjú építész vállalkozója Tóth Gábor segített megvalósítani.
Sajnos a belső része, és néhány külső munka (aszfaltozás, udvar rendezés, kültéri tárolók, iroda, műhelyek, autómosó) tulajdonosváltás miatt nem készültek el.
Kiegészítők:
A bútor autógumiabroncs újrahasznosításával előállított promóciós- és design termék. Alkalmas társasági összejövetelekhez, fesztiválokhoz, bulikhoz, anyagától függően, kül- és beltérbe egyaránt. Különböző formákba és méretekbe rendezhető, üveglappal asztallá is alakítható.
A bútordarab megtervezésének eredeti koncepciója az volt, hogy a belsőépítészeti részletekben erősítse tovább az arculati koncepciót, és az újrahasznosításra való törekvést, valamint promóciós termékként hívja fel a figyelmet mind az új brand-re, mind az általa képviselt szellemiségre. A termék (HOOP: egyszerre utal a belehuppanásra, és az autoabroncs angol megfelelőjére) végül kikerült a Magyar Formatervezési Díj kiállításán az Iparművészeti Múzeumba 2009-ben (a múzeum saját gyűjteményébe is rendelt egy sorozatot, a Formatervezési Bizottság pedig meghívta a GHreenExpora).
Ezután, mivel a belsőépítészeti tervek tulajdonos váltás miatt már nem készülhettek el, önálló termékcsaláddá vált (jelen pillanatban a végső prototípusok készülnek).
Irodai Uniformis:
A projekt részeként még elkészült (formailag az épület dekonstrukciójára reflektáló) de végül a már említett tulajdonosváltás miatt sohasem használt irodai uniformis, amely egy fajta viszkóz alapanyagból készült, mivel viszkóz kordfonalakból készül a gumiabroncs-betétszövet, így ez újfent erősíti az eddigi koncepciót.
szöveg, fotók: Kiss Miklós