A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei 14 ezer fős város új postaépülete a Bartók Béla utcában zártsorú beépítést mutat, bár egyelőre egyik oldalról sem csatlakozik hozzá más épület. A sík telken korábban álló lakóházat lebontották, és annak helyére a következő szabályozás szerint húzták fel az új postát: minimum 4,5 m építménymagasság, maximum 40% beépíthetőség.
Az épület közönségforgalmi és üzemi bejáratai a Bartók Béla utca felől közelíthetőek meg, a balra eső üzeni bejáró az igényeknek megfelelően kocsibehajtós, óriási fakapuval. Az épület előkertje 10 m-es, ami lehetővé tette, hogy közvetlen merőleges beállással 7 kocsiállással parkolót létesítsenek a közönségforgalom kiszolgálására. Az utcai járdaszinthez képest a ház padlószintje 40 centiméterrel magasabban van. A szintkülönbség leküzdésére a főbejárat előtt 8 méter hosszon 5%-os rámpát alakítottak ki. A postaudvaron pedig fedett rakodórámpát létesítettek, ami 60 cm magas.
A földszintes épületben a tervezési program, illetve a szigorú technológiai utasítások szerint alakították ki a helyiségeket és helyiségkapcsolatokat. A közönségtér és a felvételi terem átlagos belmagassága 4,6 méter, a két tér voltaképpen közös teremben van. A kettő közötti postabolt-válaszfal a felvételi rész korlát magasságával megegyezően 2,3 m. A többi helyiség belmagassága 3 m, amihez 40 centiméteres födémvastagság tartozik.
A felvételi terem természetes szellőzését és megvilágítását szolgálja a keleti oldalon 4,6 méter magasságban elhelyezett 90 cm magas ablaksáv. A közönségtér természetes szellőzése és megvilágítása részben a főhomlokzaton elhelyezett üvegfalon át történik, valamint a mennyezet fix felülvilágítóin, az ún. „fénykutak”-on keresztül. A házat téglával burkolták, a közönségtérben és a fedett rakodóudvaron az igényesen tervezett acél tartószerkezethez fa szerkezetek csatlakoznak.
építész vezető tervező: Lengyel István
építész munkatárs: Bartha Tibor, Győrffy Zoltán
statika: dr. Nagy Tibor (†2006)
gépészet-közmű: Hámori Sándor
elektromosság: Rutkovszky László
gyengeáram: Szemán Gábor
közlekedés: Dózsa Gyula (†2005)
megrendelő: Magyar Posta Zrt.
tervezés: 2003
kivitelezés: 2005–2006