Programok

Egykori iparvárosok újratöltve – Urbanisztika, építészet, városmarketing

2025.03.12. 10:15

2025. április 10-én a Magyar Urbanisztikai Társaság az egykori iparvárosok megújulásáról tart konferenciát Kazincbarcikán.

Hogyan lesz egy régi iparvárosból menő, pezsgő városi tér? Milyen szerepe van a dizájnnak, az építészetnek és a városmárkának a megújulásban? Mit tanulhatunk más városok kreatív átalakulásából? A MUT konferenciát szervez KaziNcbarcikán, ahol urbanisták, építészek, kreatív szakemberek és városrajongók egyaránt találkozhatnak.

TÉMÁK: 

  • Városmárka és kreatív térhasználat
  • Ipari területek új élete – Európai példák
  • A városi média ereje a közösségépítésben

ELŐADÓK ÉS PROGRAM:

Prof. Dr. Alföldi György – A BME Építészmérnöki Kar dékánja, a Magyar Urbanisztikai Társaság elnöke:
Hogyan értelmezhetők újra a szocialista iparvárosok?

Prof. Dr. Piskóti István – A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének igazgatója:
A településmarketing ereje a vidéki városok megújulásában + Városmarketing Gyémánt Díj bemutatása

Dr. Fonyódi Mariann – A BME docense:
Multikulturális élményközpont születik – a Kriptongyár megújítása Ajkán

Prof. Dr. Csontos Györgyi – Az Óbudai Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Kar egyetemi tanára:
Az ózdi acélgyár kulturális hasznosítása – Filmtörténeti Élménypark Ózdon

Dr. Hajdú Noémi – a Miskolci Egyetem docense:
Mesterséges intelligencia és városmarketing – Mit hoz a jövő a településfejlesztésben?

Dr. Teveli-Horváth Dorottya – Az Urbavis alapítója:
Önkormányzatok a közösségi médiában – kommunikációs minták és hatások

Ulu – A Kocsmaturista bloggere:
Európai jó gyakorlatok az ipari területek vendéglátós és közösségi újrahasznosításában

Susán Ferenc – A Zenthe Ferenc Színház igazgatója:
Kultúra és színház, mint a városimázs motorja

Juhász-Nagy Balázs – Kazincbarcika főépítésze:
Épített és nem épített örökség mint helymarketing eszköz

Halász Erika – A Kolormédia főszerkesztője:
Városi média a városmárka színeihez hangolva

Halász Norbert – A Stáb alapítója és kreatív producere:
A Kolorcity városmárka dimenziói a tervezőasztaltól a 3D-s falfestményig

Dr. Hulyák-Tomesz Tímea – Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem főiskolai docense:
A helyi média hatása a városi nyilvánosságban és a helymarketingben

Kisbali Bence – Tartalomkészítő, a Cloud Media alapítója:
A helyi rádió és tartalomgyártás szerepe egy iparváros imázsában – Salgótarján példája

Holló Mátyás – Az Indelab.architecture társalapítója:
Szocialista lakótelepi köztér megújítása – Salgótarján Beszterce tér példáján

EXTRA: Vezetett városséta a szobrok városában!

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. 
REGISZTRÁCIÓ: https://kolorcity.hu/regisztracios-jegy

A program fő támogatója Kazincbarcika Város Önkormányzata.