„Élvezze a teljesen új belvárosi életérzést!" Ez a mottó olvasható a City Pearl honlapján, melyen már értékesítik a különböző méretű, a garzonlakásoktól körülbelül a 130 négyzetméteres otthonokig terjedő ingatlankínálatot a jobb sorsra érdemes Közvágóhíd helyén.
Még 2019-ben, Gulyás Attila képeivel búcsúztunk a bontásra ítélt együttestől, mely írásban Kelecsényi Kristóf műemlékvédelmi szakember emelte ki, hogy a Közvágóhídat korábban műemlékké kellett volna nyilvánítani, vagy olyan építési szabályzatot elfogadni a területére, amely nem enged ilyen mértékű beépítést, hanem az eredeti épületek párkánymagasságában határozza meg a megengedett legnagyobb épületmagasságot. Mint kiderült, műemléki védettséget megalapozó dokumentáció akkoriban nem készült, de a helyi védettségű épületegyüttes jelentős részét többek között azért sem volt kihívás elbontani, mert az építkezés nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá lett nyilvánítva.
Kelecsényi Kristóf akkoriban így fogalmazott: "a jelenlegi beruházással valószínűleg a Közvágóhíd, mint fogalom is megszűnik a budapestiek részére, hiszen nehezen képzelhető el, hogy a beruházó a vágóhíd szó szerepeltetésével árulja majd a lakásokat, nem pedig valamilyen cifra angol névvel."
És tényleg, viszont a City Pearl ironikusan az örökségi múltra azért hangsúlyosan rájátszik:
"1872-ben csodálatos ceremóniával adták át ezt a patinás területet, ahol a mai napig fennmaradt a híres Víztorony és a korszak építészetét tükröző empire stílusú bálterem. A City Pearl központjában lévő épületeket az eredeti építészeti megoldások megőrzésével állítottuk helyre.
A Víztorony és a bálterem mellett olyan különlegességekkel is találkozhat, mint a művészi alkotások a bejáratnál. Itt belépve a dicsőséget szimbolizáló bronz bika szobrok fogadják a hazaérkezőket. Minden egyes belépéskor a látvány le fogja Önt nyűgözni. A City Pearl olyan otthont biztosít, amely a terület történelmi örökségére építve ad értéket mindennapjainak."
Lapunk a kérdésekkel a továbbiakban is igyekszik felkeresni a korábbi látványtervek tervezőjeként feltüntetett Chapman Taylor irodát.