A kiállításon az ÓVÁS! Egyesület, az Octogon magazin és az Építészkamara által tavaly kiírt pályázat egyik győztesének, a barcelonai székhelyű Open Source Arquitectura műhelynek a terve látható, amit az Építész Szakkollégiummal (ÉSz) és a Társadalomelméleti Kollégiummal (TeK) közösen fejlesztenek.
Beleznay Éva megbízott budapesti főépítész a megnyitón azt mondta, az értékek gondozását illetően javul a helyzet Budapesten, Nagy Bálint házigazda ehhez annyit tett hozzá, hogy a kiállítás valószínűleg a párizsi magyar kultúrintézetben fog szerepelni a közeljövőben. Kemény Vagyim TEK-öregdiák a magyar mentalitással ellentétes optimizmust emelte ki a projektből, amely iránt, mint mondta, holland befektetők is érdeklődnek.
Az installáció szerzői (Manu Abraham, Nagy Péter Sándor, Christian Molina, Oriol Pont) egy francia-magyar-ecuadori-katalán vegyesválogatottat alkotnak. Gyalulatlan latinos anarchiát engedtek szabadjára a kiállítótérben: a zsidónegyed házainak bontott anyagából házfoglaló szellemben épített, karámokat vagy barikádokat idéző rommező egyik szegletében az Önmegsemmisítő gépiesen csákányozza saját homlokát. A Nagy Akadálypálya objektumai között tervek, makettek, videók láthatók.
Április 4-én ugyanitt nyílik a Budepest szíve pályázat győztes tervének kiállítása, ami egy héten át az AK-40-nel párhuzamosan lesz megtekinthető.
Török Tamás
fotó: Török Tamás, Isabel Herrera