A balatonfüredi busz- és vasútállomást az elmúlt évtizedekben folyamatosan javítgatták, alakítgatták, ám végleges formáját egészen mostanáig nem nyerhette el. A Gyarmati Tamás és csapata koncepciója alapján megvalósult beruházásnak köszönhetően megújult az állomásépület, a buszállások és a Castricum tér is.
A balatonfüredi közlekedési csomópont és környezete 1,1 milliárd forintból újult meg. A fejlesztésnek köszönhetően kibővült, energiatakarékosabbá vált és korszerűsödött a vasútállomás és a buszpályaudvar. Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök vezérigazgatója az átadó ünnepségen elmondta, hogy a MÁV saját forrásból 700 millió forintot költött a felújításra, az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapjából 350 millió forintot, a költségvetésből pedig 58 millió forintot fordítottak a fejlesztésre. Hozzátette: megújult az épület homlokzata, korszerűbbé váltak az irodák, felújították az álmennyezetet, a burkolatokat, a világítást, az aluljárót és a peronokat, kiépült a videokamerás térfigyelő. Akadálymentessé tették az utastereket és a mosdókat is. Az állomásépület korszerűsítését a hajdúböszörményi NOVA-BAU 89. Beruházó, Fővállalkozó és Kereskedelmi Kft. végezte el.
Bóka István, Balatonfüred polgármestere (FIDESZ-KDNP) szólt arról, hogy további közlekedésfejlesztés várható a Balaton északi partján, ahol kormányhatározat értelmében 27 milliárd forintból villamosítást végeznek - közúti beruházásként a 71-es elkerülő utat kicsatlakoztatják az M7-es autópályára. A kormányhatározat tartalmaz egy 2 milliárd forintos keretösszeget is, amelyet a siófoki, keszthelyi és balatonfüredi közösségi közlekedésre fordítanak. A balatoni hajózásra fordítható összeg pedig meghaladja a 10 milliárd forintot - tette hozzá.
A buszpályaudvaron nyolc indulási, két érkezési megállót a távolsági, két állást a helyi autóbuszok számára alakítottak ki, és tíz parkolóhely is létesült. A Volán számára kiemelten fontos az önkormányzatokkal való együttműködés, a jelenlegihez hasonló, 21. századi szolgáltatásokat nyújtó fejlesztések megvalósítása érdekében.
A vasútállomás északi részén ötven férőhelyes, közvilágítással és térfigyelő kamerákkal ellátott P+R parkolót, valamint 30 kerékpár részére B+R parkolót alakítottak ki. A Castricum téren korszerűsítették a volános diszpécserhelyiségeket, a peronokat, az úthálózatot, a közvilágítást és megújították a zöldterületeket, új sétányt létesítettek, vendéglátóhelyek épültek, díszburkolatot kapott a terület. A MÁV és a Volán területére jegyértékesítő automatát, modern hangos és vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítettek.
1909-ben adták át a Börgönd-Tapolca vasútvonalat, 1930-ban kibővítették az épületet, 1972-ben egy nagyobb állomást [Kővári György] is építettek. A Gyarmati Tamás vezette tervezői csapatnak köszönhetően most egy minőségi térség, egy új városkapu jött létre. A balatoni közlekedés történetében mérföldkőnek számító beruházással egyébként a hamarosan kezdődő 17. FINA Világbajnokság sikeréhez is igyekeznek hozzájárulni.