Agóra-fórumsorozatot indít a Budapesti Közlekedési Központ, amelyen a Nagykörút közlekedésen túlmutató fejlesztéséről, zöldítéséről és XXI. századi újjászületéséről folytatódik a közös tervezés. A BKK az erzsébetvárosi, terézvárosi, józsefvárosi és ferencvárosi nyílt fórumok során a helyi lakosokkal és minden érdeklődővel megismerteti a fejlesztés részleteit, majd meghallgatja véleményüket valamennyi megújuló funkciójáról.
Az Agóra-fórumokon a BKK szakemberei a különböző kérdések megválaszolásán túl a Nagykörút múltjáról, jelenéről és jövőjéről, Budapest kerékpárforgalmi hálózatbővítéseiről, a változtatást igénylő, biztonsági vagy kényelmi szempontból ma még problémás pontok és elemek kijavításáról, az akadálymentes fejlesztésekről és a zöld felületek minőségi és mennyiségi bővítéséről is megosztják a részleteket. Ezt követően kiscsoportos beszélgetéseken, egy nagy térkép felett a kerület témáira fókuszálva folytatódik a közösségi tervezés. A társaság célja, hogy a Nagykörút 2020-ban kerékpársávval ellátott szakaszai teljesen újjáéledhessenek.
A BKK Agóra-fórumok a tavaly októberben közel tízezer visszajelzést generáló társadalmi egyeztetést és a sikeres utcafórumokat követően az alábbi helyszíneken és időpontokban valósulnak meg:
Pest egyik legmeghatározóbb, emblematikus útján forgalomtechnikai eszközökkel 2020-ban alakítottak ki kerékpársávokat, most pedig a villamospálya és a homlokzatok közötti köztér újratervezésére és minőségi fejlesztésére kerül sor. A gyalogosok elsőbbségét biztosító fejlesztések zöldebb és felújított közterületeket is magukban foglalnak, a kellemesebb gyaloglás mellett pedig azt is fontosnak tartja a BKK, hogy minden korosztály számára vonzóbb legyen a kerékpározás. A városfejlesztési célok a Nagykörút nagyvárosi presztízséhez méltó rendezésével és a biztonságos közlekedés feltételeinek javításával érhetők el. A BKK közleménye szerint a fejlesztések a megfelelő szabályozás és ösztönzés mellett a kereskedelmi funkciók katalizátorai lehetnek, hasonlóan a Bartók Béla úthoz, ahol mára színvonalas éttermek, boltok és galériák váltották fel a korábban üresen álló üzlethelyiségeket.
Ennek érdekében a BKK a Nagykörút mindkét oldalán, a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között fizikailag is védett bringasávokat hoz létre, amelyeket egy többfunkciós (az igényektől függően rakodásra, megállásra stb. használható) sáv választ majd el a gépjárműforgalomtól.
Forrás: BKK