Eredményt hirdetetett a Fővárosi Közgyűlés Pénzügyi és Közbeszerzési-, valamint Kiemelt Fejlesztések Bizottsága a Közraktárak megújítására kiírt közbeszerzési eljáráson. A bizottságok 2007. június 27-i döntésének értelmében a Porto Investment Kft. pályázatával nyerte el az épületegyüttes 25 éves üzemeltetési és hasznosítási jogait.
A Porto Investment Kft. tervei alapján a helyszínen az elkövetkezendő három évben összesen közel 8 milliárd forint értékű beruházás valósulhat meg. Ennek nagy része a Közraktárak épületegyüttesének mintegy 7,6 milliárd forintos fejlesztése, de a befektető a környező területeken is több mint 300 millió forintos infrastruktúra- és közlekedésfejlesztést vállalt. Az új és a régi épületek együttes alapterülete a tervek szerint megközelíti a 23 ezer négyzetmétert, a beruházáshoz kapcsolódóan a felszín alatt 250 parkolóhelyet alakítanak ki. Az 1500 négyzetméteres rendezvénytermet, galériákat, könyvesboltokat, kávé- és teaházakat, valamint a partszakasz teljes hosszában elnyújtózó teraszt is magába foglaló megújult épületegyüttes átadása legkésőbb 2010 nyarára várható.
A Közraktárak megújításának koncepciója kettős: egyrészt a város szövetébe illeszkedő XXI. századi kulturális-szórakoztató központ gazdag kínálattal várja majd a kikapcsolódásra vágyó fővárosiakat, másrészt a világszínvonalú, különleges karakterű épület a város egyik új jelképévé válva hangsúlyozhatja Budapest meghatározó közép-európai szerepét.
A 15700 négyzetméter alapterületű Közraktárak a főváros egyik legértékesebb ingatlana, mind a Duna-parti elhelyezkedése, mind az általa képviselt ipari, építészeti és kulturális örökség alapján. Ezért a pályázatok elbírálásakor kiemelt szempontot jelentettek az új építészeti megoldások és a régi épületek rekonstrukciója, a kulturális és építészeti örökség megőrzésének szándéka, de hasonló súllyal estek latba a főváros várható bevételei, valamint a befektető pénzügyi és működtetési elképzelései. A főváros ragaszkodott hozzá, hogy az ajánlattevők hangsúlyt fektessenek a közösségi és kulturális terek létrehozására, a pályázatok elbírálása során ezek minél nagyobb arányát is figyelembe vették.
A Közraktárak kulturális-szórakoztató központtá alakítása az Európa Kulturális Fővárosa 2010 pályázat tervei között kiemelt beruházásként szerepelt, aminek megvalósításáról a főváros a pályázat sikertelensége után sem mondott le. Az egyedi elhelyezkedésű, kiemelt történelmi, kulturális és városképi jelentőségű épületegyüttes rehabilitációja szerepel Budapest középtávú városfejlesztési forgatókönyvében, a Podmaniczky Programban is. A Közraktárak újjáépítése – hasonlóan például az óbudai Gázgyár fejlesztéséhez – újabb lépést jelent a budapesti Duna-partszakasz teljes közterületi és építészeti megújításában, abban, hogy a fővárosiak ismét birtokba vehessék a folyó partjait.
A Fővárosi Közgyűlés 2005. decemberében döntött arról, hogy a Közraktárak megújítása a köz- és a magánszféra együttműködésén alapuló, úgynevezett PPP (public private partnership) konstrukcióban történjen. A Fővárosi Önkormányzat a Közraktárak fejlesztésére kiírt tárgyalásos közbeszerzési eljárás felhívását és az ahhoz kapcsolódó dokumentációt 2006. május 22-én jelentette meg a Közbeszerzési Értesítőben, a részvételi jelentkezés határideje 2006. június 22-én járt le. A Fővárosi Közgyűlés 2007. áprilisi ülésén a tárgyalások befejezésére jóváhagyták a fejlesztés szerződéses struktúráját és a pénzügyi kötelezettségvállalásait. Az ezek alapján beérkezett két végleges ajánlatot június 12-én építész szakmai zsűri, június 25-én pedig a pályázat Bírálóbizottsága értékelte. Az ingatlan hasznosítására vonatkozó szerződéseket a Kiemelt Fejlesztések Bizottságának a közbeszerzési törvény alapján 2007. július 27-ig kell megkötnie.
A XIX. század utolsó harmadában a belső városrészekhez, az Andrássy úthoz és a Nagykörúthoz hasonlóan a pesti Duna-part is látványos fejlődésnek indult. A vízi szállítás és rakodóforgalom növekedése miatt létrehozott Közraktárak első négy csarnokának építése 1880-81-ben fejeződött be. A mainál jóval nagyobb alapterületű Közraktárak egészen a második világháborúig az áruszállítás egyik fővárosi központja volt, az akkori bombázások következményeként azonban az épületegyüttes fokozatos, máig tartó pusztulásnak indult.
(A nyertes pályázó terveit sajtótájékoztató keretében, várhatóan 2007. július második hetében a helyszínen mutatják be a főváros és Porto Investment Kft. képviselői.)