A MAPEI ott van a világ legnagyobb építkezésein, a Panama Csatorna megduplázásán is közreműködik, és óriási mennyiségű betonadalékszert szállít a több, mint 5.500.000 m3 betonhoz, erre a grandiózus projektre. A 80 km hosszú Panama Csatorna kivitelezésének első üteme 1904-1914 között történt, és óriási szenzációnak számított már akkoriban is. Megépítésének köszönhetően jelentősen lerövidültek a hajózási távolságok.
A MAPEI ott van a világ legnagyobb építkezésein, a Panama Csatorna megduplázásán is közreműködik, és óriási mennyiségű betonadalékszert szállít a több, mint 5.500.000 m3 betonhoz, erre a grandiózus projektre. A 80 km hosszú Panama Csatorna kivitelezésének első üteme 1904-1914 között történt, és óriási szenzációnak számított már akkoriban is. Megépítésének köszönhetően jelentősen lerövidültek a hajózási távolságok.
A jelenlegi bővítési fázis is hasonlóan mega projekt, 2010-ben kezdődött és előreláthatólag 2014-ben kerül átadásra. A zsiliprendszerhez a legkorszerűbb Mapei adalékszerek kerülnek felhasználásra, amelyek már számos világszintű projekten bizonyították megbízhatóságukat és tartósságukat. A MAPEI éppen ezért Panamában is létesített leányvállalatot 2011-ben, Mapei Constructions Chemicals Panama S.A. néven, valamint saját gyártókapacitással is rendelkezik az országban, ahol betonadalékszerek gyártása folyik.
Néhány érdekes adat az építkezésről:
Első átadás időpontja: 1914
Építkezésen résztvevők száma 1904-1913 között: 56.307 fő
Panama Csatorna hossza: 80 km
Az új kibővített, megduplázott szakasz átadásának időpontja: 2014
2010 szeptemberéig az építkezésen dolgozók száma: 9759 fő
A projekt összköltsége: 5,25 milliárd USD
Hajók száma, amelyek áthajóztak a csatornán 1914-2010 között. 1.004.037
Átlagos idő, amely alatt jelenleg egy átlagos hajó áthajózza a csatornát: 8-10 óra
Felhasznált Mapei betonadalékszerek:
PLANITOP 15,
MAPECURE SRA,
DYNAMON XP2,
DYNAMON XP2 Evolution