Nem sokkal azután, hogy lezajlott az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj futama, a Super Gold lelátó és az 1986-ból származó főépület bontásával folytatódott a Hungaroring fejlesztésének második üteme. Az összesen 105 milliárd forintból megvalósuló beruházás keretében megújul a tízezer férőhelyes főtribün, a főépület és a paddock és gyalogos alagút is épül a DVM group tervei alapján.
A Hungaroring 1986 óta megszakítás nélkül biztosít helyszínt a Forma-1-es Magyar Nagydíj számára. A pályának jelenleg 2027-ig van szerződése a Formula-1 jogtulajdonosával, a 2032-ig történő hosszabbítás feltétele a felújítása volt, írta a Hungaroring egy 2023. áprilisában megjelent közleményben, amelyben bejelentették a versenypálya megújítását. A közműhálózat és az infrastruktúra már nem felelt meg a Formula-1 követelményeinek: a garázsok méretétől kezdve a paddock szélességén át a főépületig minden megérett az újításra – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. A beruházás részeként felépül a műveleti operatív központ, valamint egy új főbejárat, amelyben közösségi tér és kávézó is helyet kap. Felújítják a paddockot és a tízezer férőhelyes fedett lelátót, és két alagutat fúrnak a lelátó mögötti terület és a paddock között.
A terveket készítő DVM group utoljára a július 21-i Magyar Nagydíj előtt pár nappal adott hírt a fejlesztés állásáról. Facebook-posztjuk szerint a versenyre elkészült a depó, azaz a főépület mögötti vadonatúj parkoló és raktár, valamint a versenypálya alatti alagutak is, melyek a lelátót és a paddockot kötik össze, biztosítván, hogy ne legyen dugó. Addigra az új főbejárati irodaépület homlokzata is készen állt; A DVM group koncepciójához a SAMO készítette a kiviteli terveket. Ahogy írták, az autópályáról látható a Hungaroring szobor is, amiben szintén részt vettek a DVM group tervezői még 2019-ben. Májusban már az új, kiszélesített, immár 8000 négyzetméteres paddock is megépült.
A tervező csapat a július 18-i poszt szerint akkor a paddock két ütemes módosított kiviteli tervén dolgozott. Ahogy írták, az új tervekben számos részletet átterveztek, a tartószerkezettől az épületgépészetig és épületvillamosságig, valamint feladataik kiegészültek a sprinkler rendszer integrálásával. Mindeközben a kivitelezői konzorcium a DVM group eredeti és módosított terveinek alapján készítette elő a terepet az új főépület számára, és rendelte az anyagokat, hogy az 1986-os régi épület bontása a futam után azonnal megkezdődhessen.
A Hungaroring a napokban egy videóban örökítette meg a fejlesztés következő állomását, az 1986-ban épült főépület bontását. “Hungaroring a fejlődés útján. Minden újítás kezdeti rombolással - esetünkben bontással - indul. Jelenleg a bontás a Super Gold lelátót és az ikonikus főépületet érinti, extrém gyorsasággal dolgoznak a szakemberek. Közös célunk, hogy egy korszerű, innovatív központot hozzunk létre mindenki számára." – írják a tegnap közzétett bejegyzésben.
A több lépcsős fejlesztés-sorozat a tervek szerint 2026-ban fejeződik be. A fejlesztés terveit Berecz Dániel vezető tervező építész és Ferenczi Huba projektvezető építész készítette, a belsőépítészeti tervekért Molnár Zoé felelt.