A 2012-es nyári olimpiai játékok rendezési jogát elnyert London pályázatában egy jó kidolgozott tervet nyújtott be az újonnan megépülő létesítmények jövőbeli hasznosításáról. A tudatosan végiggondolt elképzelés szerint a sportversenyek végeztével a területet továbbfejlesztik, sokrétű funkcióival, jó közlekedési adottságaival a város egy új központja lesz. Nem kívántak néhány korábbi – legfőképpen az athéni – olimpia hibájába esni, akik hosszú távú elképzelések híján, a kiépített helyszíneket elhagyták, mely azok lepusztulásához vezetett. Ehhez azonban az állami- és a magánszféra nagyon komoly összefogására, jól végiggondolt együttműködésére volt és van szükség.
Az észak-kelet londoni olimpiai területek három fő eleme szorosan kapcsolódik egymáshoz: maga az olimpiai park a sportlétesítményekkel; az olimpiai falu, ahol az atlétákat és kísérőiket szállásolták el (ma East Village névvel lakónegyedként működik) és a két terület közötti infrastrukturális központ bevásárlóközponttal, vasúti kapcsolattal. A sportlétesítményeken kívüli, a Stratford City elnevezésű, hatalmas szabású ingatlanfejlesztési projekt, egy bezárt vasúti üzemi területen jött létre, fontos vasútvonalak találkozópontján.
Mióta 2005-ben London elnyerte az olimpia rendezési jogát és mióta egyértelművé vált, hogy a Stratford City lesz ennek központja, azóta máig nagyjából 9 milliárd font magántőkét pumpáltak a területbe, hogy a játékok idejére megfelelő, majd utána jól továbbfejleszthető, vegyes funkciójú negyed alakulhasson ki. Minden idők legnagyobb londoni ingatlanfejlesztésével egy közel 73 hektáros területen 270.000 m2 kereskedelmi-, 120.000 m2 szállodai-, valamint 610.000 m2 üzleti és irodai terület jön létre, emellett 16.400 lakást – amiből legalább 1600 szociális bérlakás lesz – építenek, amelyekre hatalmas a kereslet. A 2 milliárd fontot érő bevásárlóközpont Európa legnagyobbja lett, forgalma az első évben elérte a 47 millió látogatót. A területen két saját energiaközpont is létesül, emellett számos közösségi helyiség, iskola, egészségügyi központ is épül.
Kiemelt fontossága van a jó megközelíthetőségnek, így a negyed megújult, 17 vágányos vasútállomása fontos csomópontot alkot, évi 100 millió utasával a brit főváros egyik legforgalmasabb pályaudvara lett. Számos elővárosi és országos vonal találkozása mellett megállnak itt a metró, valamint a Párizs és Brüsszel felől érkező Eurostar szuperexpressz szerelvényei is, 2019-től pedig a Londont észak-déli irányban átszelő új vasútvonala, a Crossrail is érinteni fogja.
A 2007-ben elkezdődött és várhatóan 2020-ban beteljesülő beruházás során több tízezer új munkahely is létesül, ezzel London gazdaságának egyik fő motorja lesz Stratford City. A több toronyházzal, kerttel, egyedi épülettel, diákszállással és Európa legnagyobb beltéri téli sportközpontjával tovább bővülő terület legfőbb befektetőinek, - vagyis a több milliárd fontos beruházást végrehajtó Westfields - célja, hogy Európa legjobb közlekedési kapcsolatával rendelkező, legokosabban kidolgozott városrésze legyen a Stratford City.
Bán Dávid