Az építészeti kontextus kétféleképpen is befolyásolta a belsőépítészeti kialakítást – pozitív és negatív irányban is. A ház nem kimondottan irodának épült, sőt épp ellenkezőleg: eredeti állapotában nem felelt meg egyik fő elvárásnak – a hatékonyságnak és rugalmasságnak – sem. Az ingatlan 99%-ban az irodafunkciónál szokatlan paraméterekkel bírt, így például dupla belmagassággal, alaprajzi elrendezésében pedig híján volt azon nagy, mély négyzetes tereknek, amelyek változatos elrendezést tettek volna lehetővé.
A GaS Architects és az Autodesk együttműködésének célját röviden úgy írhatnánk le: LEED Gold minősítésű projekt létrehozása. A fenntarthatóság gondolata általánosan meghatározta a tervezői hozzáállást- A LEED “zöld épület“ programja pedig már konkrét pontrendszerbe foglalja a különböző követelményeknek való megfelelőséget. Az energiahatékonyság, az anyagválasztás, így például az anyagok származása, újrahasznosíthatósága, szigetelési tulajdonságai, vagy épp a munkahely minősége, a fények vagy a vízhasználat és -kezelés is része a minősítési rendszernek.
Az Autodesk oldaláról megbízói igény volt, hogy az iroda ötvözze a globális szellemiséget egy leheletnyi helyi hatással. A siker azon állt vagy bukott, sikerül-e a nemzetközi szemléletmódot és profizmust összehozni az olasz életérzéssel. A koncepció gyújtópontjába a tervezők az ország egyik húzóágazatát helyezték: a híres olasz design-t. A bútoripar, a világítástechnika legjobbjai inspirálták az építészeket.
A koncepció kidolgozása innét már elkerülhetetlenül összefonódott az ország sajátos gazdaságföldrajzi jellegével. Olaszországot nem a nyersanyagai, acél- vagy fafeldolgozása teszi naggyá. Épp ellenkezőleg: a hozzáadott érték, a gondos kőművesmunka vagy épp kézműves könnyűipar. Így aztán a tervezés vezérfonala - szó szerint – az az egyenes fal lett, amely a két szintet összekötve magasodik az iroda közepén, és amelyet az átalakítás során tetőtől talpig velencei vakolatba öltöztettek. A belsőépítészeti kialakítás harmadik fontos eleme az egyes helyiségek berendezése volt, amihez élvonalbeli olasz tervezők Autodesk-kel megvalósított projektjei adták a hátteret.
Alapvetően a meghatározó szín a fehér – úgy háttérként, mint a bútorzatban. Megtartották ugyanakkor az épület eredeti padlóit, amelyek az iroda nagy részét le is fedik. A kontraszthatás kedvéért a központi falra zöld árnyalatot választottak.
Egyes munkafelületek betonból készültek. E súlyos elemek adták aztán az ötletet, hogy a virtuális tervezés eszközei mellett megidézzék az irodatérben a műszaki rajzolás klasszikus eszközeit. A designtörténet fontos elemeinek lenyomatát cementbe öntve őrzik a közösségi funkciójú terek pultjai. A ma már archaikusnak számító T-vonalzó vagy körző így találkozik a ma high-tech megoldásaival. A kézműves és ipari anyagok ilyen párosítása magával ragadó, gazdag látványvilágot eredményezett: egy olyan új építészeti nyelvet, amely aztán következetesen végigvonul a projekt valamennyi elemén, még a munkahelyi telefonfülkén is, amely lehetővé teszi, hogy elvonulva, a munkatársak zavarása nélkül intézhessék a dolgozók beszélgetéseiket.