A Leier Skate-pályaelemek a görkorisok minden igényét kielégítik
A görkorcsolyázás csaknem 300 éves múltra tekint vissza. Eredeti szerepe szerint a jégen használatos közlekedési eszköz szárazföldi variánsa lett volna, de végül „csak" egy kellemes kikapcsolódás, sporteszközzé vált. Népszerűsége évről-évre növekszik, ezért a Leier Hungária Kft. – érzékelve a növekvő igényeket – vezette be a piacra a Leier Skate pályaelemeket.
Tiéd a pálya!
A világ számos pontjain üzemel már modern görkorcsolyapálya, melyek a profi és amatőr sportolók legkülönlegesebb igényeit is kielégítik. Hazánkban az elmúlt években mutatkozott meg az egyre inkább növekvő igény, mely szerint jó minőségű, professzionális pályákat alakítanak ki a döntéshozók a közösségi területeken. Itthon az egyik ilyen – már ezzel a gondolatisággal – kialakított terület a budapesti XVII. kerületben, a Pesti utca Népkert utca sarkán található, amelyhez a Leier cég Skate beton elemeit használták fel.
Görkorcsolyapálya betonelemből?
Egy gördeszka pályának szinte mindent el kell tűrnie: az extrém igénybevételt, a változó időjárást és még az idő vasfogát is. A Leier Hungária az újszerű megközelítést választva – a fém és fa pályák helyett – a betont választotta pályaelemei alapanyagává. A beton az évezredeken átívelő technológiát és tapasztalatot testesíti meg, amely kiválóan tervezhető, a legkülönfélébb igényeknek – így görkorcsolyapályának – is megfelelő építőanyag. A Skate-pályaelemeket formára öntött vasbetonból alakítják ki, tömörségük, illetve szilárdságuk miatt hosszú távú, megbízható használatot tesznek lehetővé. A beton felület emellett kis gördülési ellenállást biztosít, garantálva ezzel a szinte zajtalan használhatóságot. Egyénre szabhatóságuk miatt, könnyen kombinálhatóak, így mindegyik pályának saját „névjegye" lesz, azaz sosem épül egymással azonos kialakítású.
„A Leier Hungáriánál úgy gondoltuk, hogy a tartalmas szórakozáshoz, minőségi építőelem is jár. A Skate pályaelem első ötletét még 10 évvel ezelőtt álmodtuk meg. Már akkor érzékelhető volt az a folyamatosan növekvő igény, amely olyan építőanyag felhasználását indokolta, amely olcsó, tartós és megfelelő terhelhetőségű. Ezért esett a választásunk a betonra" – mondta el Komlós Andor, a Leier Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. „Jó kezekben a beton korszerű, időtálló anyag, felhasználási lehetőségei szinte végtelenek. Hatékonyabban, precízebben és gyorsabban építhetünk vele, megfelelő kialakítással esztétikusan illeszkedhet környezetünkbe is. A Leier Hungária azt vallja, hogy a beton, a vasbeton időtlen és szinte korlátlan lehetőségeket kínáló építőanyag. Így nagyszerű épületszerkezeteket és olyan térelemeket is készíthetünk belőle, mint a fiatalok kikapcsolódását és egészséges mozgását segítő Leier Skate pályaelemek."
A Leier Skate pályaelemekről és a további termékeiről a www.leier.hu oldalon található bővebb információ.
10:35
Kültéri skateparkok esetén a beton az egyetlen fenntartható megoldás a pályaelemek építésére. Ugyanakkor a modulméret és szállíthatóság miatt a Leier skatepark pályaelemek alapvetően kezdőknek készülnek, és további fejlődési lehetőséget nem biztosítanak a sportolóknak.
Rövid felhasználói véleményem a kínálatról:
Az egyik leghasználhatóbb az "L" alakú csúszópadka. Az élvédő acélok érthetetlen módon nem futnak végig az elem hosszában, 5-5 cm-rel rövidebbek. Mivel ezeken lehet csúszni, az anyagváltásnál vagy elakad a sporteszköz, vagy letöri a betont. Az anyagvastagság sem megfelelő, tartós használat után a felülete a mechanikai behatások miatt erősen hullámos, így használatra alkalmatlanná válik.
Ha két elemet akarunk egymás mellé tenni, túl nagy hézag keletkezik az elemek között, márpedig a gördeszkák 5 mm-nél nagyobb hézagot már nem tolerálnak. Az előbb említett csúszópadka példáját véve, a gördülőfelületen keletkező hézagot utólag betonjavítóval vagy habarccsal ki lehet tölteni, de az éleknél, melyeknek folyamatosnak kellene lenniük, továbbra is gond van. Rá lehet hegeszteni egyben L acélprofilt, de így ez már nem kerül síkba a gördülőfelülettel, ami megakaszthatja a sporteszközt.
További probléma az elemek összeépítésekor, hogy az íves-, vagy egyenes rámpák emelési pontjai az elemek oldalán találhatók, így pedig nem lehet őket egymás mellé tenni. A szállító KCR-es teherautó mellett kell egy pl. targonca is, ami betolja a 2 tonnás elemeket egymás mellé. És még így is ott van az előbb említett pár centis hézag az elemek közt, ami kezdő sportolóknak különösen balesetveszélyes.
A rengeteg hazánkban megépült kétes minőségű, rossz kialakítású skateparkon okulva üdvözlendő megoldás lenne, ha itthon is teret nyernének a teljes egészében-, vagy a szerkezetileg előregyártott, gördülőfelületén monolit beton pályák, amiket hozzáértő csapat műszakilag megfelelő tervekből készít el.
Üdvözlettel:
Pozsgai András
ui.: a katalógus elején látható longboardot más célból használják, alapvetően nem skateparkban