Közélet, hírek

A miskolci Volán pályaudvar terveinek bemutatója

1/0
Hirdetés
1/0
Közélet, hírek

A miskolci Volán pályaudvar terveinek bemutatója

2001.03.02. 12:00

Cikkinfó

Szerzők:
Vincze János

Földrajzi hely:
Miskolc, Magyarország

Építészek, alkotók:
Puskás Péter

A forgalmi igényeknek hosszú távon is megfelelő központi Volán autóbusz-pályaudvar terveit mutatták be Miskolcon.A tervező építészek - Puskás Péter és Vincze János

A forgalmi igényeknek hosszú távon is megfelelő központi Volán autóbusz-pályaudvar terveit mutatták be Miskolcon.

A Borsod Volán Rt. 1969-ben épült Búza téri helyközi autóbusz pályaudvara elavult, felújítására sem érdemes már költeni. Az állomáson évente tizennégy millió ember fordul meg, egyre nagyobb a zsúfoltság, napi 1442 járat indítása mellett a kiszolgáló épület képtelen az utazók kulturált kiszolgálására. A miskolci központi autóbusz állomásról százhetvenhét településre negyvenöt másodpercenként indulnak járatok naponta, összesen 1074 kilométer útvonalon.
A tervező építészek - Puskás Péter és Vincze János – a Borsod Volán által rendelkezésükre bocsátott forgalmi adatok, igények és a városrendezési tervek kívánalmainak megfelelően készítették el a terveket és maketteket. Eszerint az új pályaudvar szintén a Búza téren a régi helyén épülne fel három, egymással kapcsolatban álló, henger alakú utasforgalmi épület – több szintes üvegpalota – melletti fedett peronokkal.
A négy párhuzamos peronsoron huszonkét indító és öt érkező állomás lesz. A Volán pályaudvar utasforgalmi részében kapnának helyet a pénztársorok, az információs rendszerek, üzletek, pénzváltó automaták, várótermek, a személyzeti helyiségek, valamint a számítógépes irányító központ. A buszok gyorsan elvégezhető javításaihoz egy kisebb jól felszerelt műhelyt is létrehoznának itt.
A Borsod Volán pályaudvara közvetlenül kapcsolódik a Miskolci Városi Közlekedési Rt. Búza téri helyi központi állomásához, melyre az építészek szerint szintén ráférne a rekonstrukció. Az új autóbusz pályaudvara még nincs meg a pénz. A felépítéshez szükséges fél milliárd forint előteremtésére megkezdődtek a tárgyalások, az összeg egy része saját erő lesz, a többit pedig hazai és európai uniós pályázatokon kívánják előteremteni. Ha az építkezést az idén megkezdhetik, 2002 végére elkészülhet a pályaudvar.

2001. február 27., kedd (MTI)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.