Felavatták a megújult Nemzeti Lovardát
A Keleti pályaudvar közelében, a Kerepesi úton fekvő területen 3,2 milliárd forintos beruházásban egy 4,5 hektáros új lovasközpont jött létre Kis Péter tervei alapján. Az 1878-ban épült, második világháborúban megrongálódott lovardát a felújítással együtt bővítették is.
Az új lovardában helyet kapott egy négyévszakos pálya, egy díjugrató pálya, egy gyakorlópálya, két fedeles lovarda, négy karám, 176 istálló, jártatógép, futószáras kör, állatorvosi kezelő, valamint több iroda, raktár, konferenciaterem és szociális helyiség.
A beruházás keretén belül nem csak megújultak, de funkciójukat tekintve bővültek is a lovarda egyes részei, például a műemléki védettségű főépület, amely visszanyerte klasszikus klubház jellegét, továbbá egy 770 négyzetméteres Tudásközpont is épült, konferenciatermekkel és irodákkal.
Az avatón Lázár Vilmos, a Magyar Lovassport Szövetség elnöke a lovardát a lovasok Országházának nevezte, amelynek feladata szavai szerint, hogy a jövőt építő nagy események helyszíne legyen, és az ország erejét szimbolizálja. "Sokkal több ez, mint egy lovarda, hiszen ez a Nemzeti Lovarda, sőt, a nemzet lovardája" - fogalmazott az elnök. Emlékeztetett arra, hogy 2002 után veszélybe került a létesítmény, és csak a lovas társadalom összefogásával sikerült megmenteni. A 2010 előtti éveket az értékmentés időszakának nevezte. Ezt követően elindulhatott a programalkotás és az érdemei munka: létrehozták a lovaságazatot egységként kezelő Kincsem Nemzeti Lovas Programot, amelyről 2012 márciusában kormányhatározat is született.
"A Nemzeti Lovardán kívül is számos lovasiskola és lovaslétesítmény épült az országban, megváltozott a sportágunk társadalmi megítélése, egyre szélesebb lett a tömegbázis, szemléletváltás és szakmai megújulás történt" - sorolta az elmúlt években elért eredményeket az elnök, aki szerint ezeket mindennél ékesebben a megújult Nemzeti Lovarda bizonyítja.
Forrás: MTI
koncepciótervező: Kis Péter
generál tervező: Peschka Alfréd
felelős tervező: Bolla Ákos