Egyéb cikkek

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása

1/8

Pécs-EKF városrész, helyszin, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF, Alsóbalokány utca, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Balokány liget, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Egyetem utca, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Zsolnay út, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, buszmegálló, A+ Építész Stúdió

?>
Pécs-EKF városrész, helyszin, A+ Építész Stúdió
?>
Pécs-EKF városrész, A+ Építész Stúdió
?>
Pécs-EKF, Alsóbalokány utca, A+ Építész Stúdió
?>
Pécs-EKF városrész, Balokány liget, A+ Építész Stúdió
?>
Pécs-EKF városrész, Egyetem utca, A+ Építész Stúdió
?>
Pécs-EKF városrész, Zsolnay út, A+ Építész Stúdió
?>
Pécs-EKF városrész, buszmegálló, A+ Építész Stúdió
?>
1/8

Pécs-EKF városrész, helyszin, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF, Alsóbalokány utca, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Balokány liget, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Egyetem utca, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Zsolnay út, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, buszmegálló, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása
Egyéb cikkek

Pécs-EKF városrész közterületeinek megújítása

2008.10.09. 11:53

1. díj: 2. sorszámú pályaműA+ Építész Stúdió Kft.Vezető tervezők: Kovács-Andor Krisztián, Tamás Anna Mária

1. díj: 2. sorszámú pályamű
A+ Építész Stúdió Kft.
Vezető tervezők: Kovács-Andor Krisztián, Tamás Anna Mária

 

Pécs-EKF városrész, helyszin, A+ Építész Stúdió
1/8
Pécs-EKF városrész, helyszin, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, A+ Építész Stúdió
2/8
Pécs-EKF városrész, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF, Alsóbalokány utca, A+ Építész Stúdió
3/8
Pécs-EKF, Alsóbalokány utca, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Balokány liget, A+ Építész Stúdió
4/8
Pécs-EKF városrész, Balokány liget, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Egyetem utca, A+ Építész Stúdió
5/8
Pécs-EKF városrész, Egyetem utca, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, Zsolnay út, A+ Építész Stúdió
6/8
Pécs-EKF városrész, Zsolnay út, A+ Építész Stúdió

Pécs-EKF városrész, buszmegálló, A+ Építész Stúdió
7/8
Pécs-EKF városrész, buszmegálló, A+ Építész Stúdió

 


Részletes bírálat:

Az összetett téri és strukturális feladatra a terv szövegében és rajzaiban is következetesen felépített választ ad. Törekszik a reális, megvalósítható felvetések szintjén maradni, rendszerben gondolkodni, de közben reagálni az egyedi helyzetekre. Ez a szimpatikus magatartás helyenként azonban azonban túlzottan óvatos és így nem szünteti meg a megismert problémát. Mindezekkel együtt az alapvető döntések helyes irányultsága a hibák javíthatóságát a koncepció megőrzése mellett is lehetővé teszik.

A „Vasarely" tér a műleírásban megfogalmazott kávézóival, művészeti gesztusaival, jó arányaival, funkcionális kitisztításával alkalmas az óváros és az EKF negyed közötti súlyponti helyzet betöltésére. Jó arányú a burkolt tér, a Vasarelyre utaló jelek kellő mértéktartással továbbfejleszthető karaktert jelenthetnek. A Lánc utca apró változtatásai kézenfekvőek és elegendőek. Az Egyetem utca forgalomcsillapítása, gyalogos zónáinak szélesítése, differenciálása jó gesztusok. A 48-as tér karaktere, térszervezési módja alkalmas a kívánt funkciók befogadására. A valóságos útirányokat figyelembe véve a belső úthálózat igazabb is lehetne.

A park bátor áthangolásába belefért volna a nyugati oldalról a parkoló autók eltávolítása és az épület és a park intenzívebb összekapcsolása. Az Universitas utca egyirányúsítása, forgalomcsillapítása, a kollégium előtti tér elképzelése finom megoldás. A Zsolnay út túloldalán elterülő park azonban meglehetősen sematikus, a terv többi gondolatától elmaradó szinvonalú. A Balokány-tavat elkerülő félig lebegő, szintben elválasztott út szép gondolat, de az ábrázolt megoldás merev és nehézkes.

A játszótér helyzete a Zsolnay út közelében nem igazán vonzó. Elképzelhető a tömör kerítés a Zsolnay út felé, de ennek magassága finom hangolást igényel, hogy a Zsolnay út se veszítse el a park levegős feltárulását. A Zsolnay út, Felsővámház utca csomópontja forgalomtechnikailag nem megfelelő. A parkolók elhelyezése a kőkereskedés területén jó megoldás, de a konkrét kialakítás problémákat hordoz. A Zsolnay gyár kéménye mint jel elképzelhető, mint kilátó, irreális. (üzemi területen áll, szerkezetileg nem alkalmas a funkció jelzett módon való fogadására) A Zsolnay úttól É-ra található kisebb utcák karaktere, burkolata logikus. Meggondolandó azonban a járda csak burkolatban való megkülönböztetése a kiemelés helyett.

A Felsővámház utca forgalmi sávjainak kismértékű csökkentése a buszforgalom miatt a kerékpáros forgalmat nehezíti.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.