Potzner Ferenc csapata nyerte meg mindkét Budavári fejlesztés pályázatát
A Budai Várbazár rekonstrukciójára és a kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztésekre kiírt közbeszerzési pályázat eredménye a mai napon, 2012. március 21-én született meg, mely szerint itt is Potzner Ferenc csapata (KÖZTI) lett az első.
2012 elején hírt adtunk róla, hogy két, a Budai Várat érintő témában tettek közzé közbeszerzési felhívást. A Budai Várnegyed 25 évre szóló fejlesztésére irányuló stratégiai terv elkészítésére kiírt tender eredményét 2012. március 14-én hirdették ki , itt a két résztvevő közül a KÖZTI került ki győztesen. A Budai Várbazár rekonstrukciójára és a kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztésekre kiírt közbeszerzési pályázat eredménye a mai napon, 2012. március 21-én született meg, mely szerint itt is Potzner Ferenc csapata (KÖZTI) lett az első; a második a Bánáti-Hartvig Építésziroda, a harmadik a Várkert Konzorcium lett.
06:12
Ismerve és több mint egy éve szinte minden vonatkozásában vitatva a győztes 25 Éves Tervet, csak abban bízom, hogy a terv, megalkotása után is csak terv marad. Szegény apám sem szenvedhette az ilyesmit: az 5 Éves Terv helyett mindíg a Kossuthot szívta...
19:07
Bocsánat, az (vagy azok) akik ezt az idióta ötlettel megnyerették a pályázatot, azok léghajóval, vagy motorcsónakkal járnak? Vagy -igen meglepődnék- nem Budán laknak, hanem pl. Rákos-Rettenetesen, netán nem is jártak még errefelé az életben??? ...mert épeszű ember nem gondolkodhat a Lánchíd utca, meg a Rakpart lezárásában, ismervén szerencsétlen Buda domborzati viszonyait, s ebből adódó közlekedési-útvezetési kényszerűségeit...
20:57
@Normális: Hát nem ugyanezt mondtam tavaly télen? http://epiteszforum.hu/node/20153
21:36
@kékharis: Kedves Kékharis, Azért a 86-os buszt nem kell leköpdösni. A budai fonódó villamos ötlete életveszélyes, és addig jó, amíg meg nem csinálják, elmagyarázom, miért: Előrebocsátom, VAGYOK olyan öreg, hogy még élénken emlékszem, mennyi zűrt okozott a 70-es évekig a 4-6 os pályáján járó néhai 18-as villamos, ami aztán a Török utcában folytatta útját (illetve, onnan jött). Nemhogy az akkori gépkocsiforgalom, de a 4-6 os villamos sem tűrte el azt a szerencsétlenkedést, amit a váltón áthaladó 18-as művelt, illetve okozott. Pár hülyegyerek, aki erről semmit, de semmit nem tud, most ezt erőlteti visszahozni. És, persze EU-s pénzből, hogy még véletlenül se lehessen visszacsinálni, mert a bukás nemcsak borítékolható, hanem törvényszerű. Ocsmány, pofátlan, és igen demagóg dolog az ügy nem-támogatását Láng Zsolték, meg a "hájas budai autósok" önzésének beállítani. A Rózsadomb, meg a Duna otttléte miatt a Margit körúti villamos- meg autóforgalom (mivel SEMMI más alternnatívát a földrajz nem enged) ANNYIRA nem szabotálható, hogy bizony-bizony, az Óbudáról Lágymányosra villamosozni óhajtó napi néhányszáz embernek csak egy üzenetem lehet: "emeld fe a seggedet, s gyalogolj 50 métert!" (A szöveg, ismerős márhonnan, ezerfelől, ugye?)
21:58
@Normális: én vagy elég vén, vagy elég budapesti nem vagyok, vagy csak nehezen hámozok ki érveket a szitkozódásokból: mi a gond a 'fonódó villamossal'? mi köze mindehhez a török utcának és a váltónak? bocsánat, tényleg nem értem - viszont érdekel.
07:22
@másik: Arról van szó, hogy legyen-e közvetlen villamosvonal Óbuda és Lágymányos között, amely a mai 17-es, azután a HÉV, majd a 41-es villamos pályályán fut. Ezt szerintem az utasforgalmi igényfelmérés döntheti el, valamint az, hogy egy ilyen villamos hogyan halad át a Margit-híd tényleg nagyon terhelt budai hídfőjén. A Normális által emlegetett ellenérvek amúgy - szerintem - valósak: a Török utcát tényleg ellehetetlenítené a villamosforgalom visszaállítása (erről írt, amikor a néhai 18-assal példázódott). A fonódó villamos témájától függetlenül abban is igaza van Normálisnak, hogy a Lánchíd utca és a Döbrentei utca nem zárható le a gépkocsiforgalom elől. Ez egy óránként több ezer autót átengedő útvonal, a négy budai É-D irányú csapás egyike. Ennek ellehetetlenítését, tehát az itteni gyalogos-zónát nem indokolja a Várkert-bazár megközelíthetőségének javítása.
07:32
@Normális: Kedves Normális, naponta utazom a kérdéses vonalon, makacsul a villamos + HÉV + gyaloglás változathoz ragaszkodva, mert reggel általában a Döbrentei tértől a Clarkig áll a kocsisor, benne a 86-ossal. Oké, visszavonom a fonódó iránt érzett kezdeti rokonszenvemet, bár a város és a világ számos pontján keresztezik egymást utak és sínek, ez nem teljesen ördögtől való eszme. Summa summarum: sokkal olcsóbb lenne utazási időt számoló elektronikus BKV-jegyet bevezetni végre, mi meg szép kényelmesen átballagnánk az egyik villamostól a másikig. Persze ha netán autós merészelné azt üzenni nekem, a gyalogos-békávés polgárnőnek, hogy emeljem föl a seggemet és gyalogoljak, akkor van ötletem arra is, hogy ő mit csináljon vele. Mármint az enyémmel. :-P
09:12
@kékharis: Hoppá :-)
19:08
@Pákozdi Imre: Kedves Imre, a fene még meg is ehetné tőlem a Török utcát: alapvetően nem arról van szó. Az a gond, hogy olyan sűrűn járnak -kénytelenek járni- a 4-6 -osok, hogy egyszerűen BŰN beengedni közéjük egy váltón átszuszakoló másik viszonylatot. Nap, mint nap a szemem előtt zajlik a legkisebb Széll Kálmán téri forgami zűr miatt a 4-6 -os Combino-k feltorlódása a végállomástól a Margit hídig: hát egyszerűen nem normális, aki ezt a helyzetet még tovább akarná rontani-bonyolítani-veszélyeztetni holmi brüsszeli fillérek reményében. És akkor a gépkocsiforgalommal való kitolásról nem is szóltam. Sen a Várhegyet, sem a Rózsadombot a helyéből eltolni nem lehet: a Margit körút (nem véletlenül: az egykori Országút) sokszáz év óta itt fut, mert máshol nem TUD...
19:09
@Pákozdi Imre: Kedves Imre, a fene még meg is ehetné tőlem a Török utcát: alapvetően nem arról van szó. Az a gond, hogy olyan sűrűn járnak -kénytelenek járni- a 4-6 -osok, hogy egyszerűen BŰN beengedni közéjük egy váltón átszuszakoló másik viszonylatot. Nap, mint nap a szemem előtt zajlik a legkisebb Széll Kálmán téri forgami zűr miatt a 4-6 -os Combino-k feltorlódása a végállomástól a Margit hídig: hát egyszerűen nem normális, aki ezt a helyzetet még tovább akarná rontani-bonyolítani-veszélyeztetni holmi brüsszeli fillérek reményében. És akkor a gépkocsiforgalommal való kitolásról nem is szóltam. Sen a Várhegyet, sem a Rózsadombot a helyéből eltolni nem lehet: a Margit körút (nem véletlenül: az egykori Országút) sokszáz év óta itt fut, mert máshol nem TUD...
19:20
@kékharis: Kedves Kékharis, Egy boldogabb-gazdagabb országban egyszerűen "átdugnák" az Észak-Déli villamost (villamosokat) a Margit körút alatt mind a hídfőnél (vagyis a Frankel Leó u.-tól keletre), illetve a Török u.-i kereszteződésnél (persze, ha elég széles lenne ott a Margit körút a lebújáshoz-felhozatalhoz, mint ahogy nem az. Az egész ügyben a legtragikusbabbnak azt az összehangolt, gátlástalan (és felelőtlen) támadássorozatot tartom, ami Láng Zsoltékat érte: polgármesterünk nem angyal, de nyilván sokkal-sokkal óvatosabb ma már, mióta rájött, hogy mennyire csúnyán megvezették egy más ügy kapcsán, 2 évvel ezelőtt, itt Bel-Budán...
20:22
@Normális: Hát ja. Ugyanilyen makacsul fut évszázadok (-ezredek) óta a parttal párhuzamosan a budai főút (Döbrentei, Lánchíd, Fő utca) a víz és a Várhegy közé szorítva. Nincs máshol helye, slussz. Amúgy az észak felé fölül menő forgalmat lehetne csökkenteni, ha a Döbrentei téren csinálnának egy becsületes, lámpás lehajtót az alsó rakpartra. Dél felől jőve a Petőfi hídtól a Halász utcáig sehol nem lehet lejutni. Ezért áll be a Döbrentei a 86-ossal együtt. Ha az Óbudára és azon túlra igyekvő kocsikat leengednék az alsó rakpartra, ott talán kicsit lassabbá válna a haladás, de fönt mindenki föllélegezne, és a busz is tudna haladni. A másik marhaság, hogy aki dél felől jön, és az Erzsébet-hídra vagy a Hegyaljára szeretne följutni, de nem ismeri a sínek mellett futó macskaösvényt, az behajt a Döbrenteibe, és a Semmelweis-háznál fordul a híd meg a hegy felé. (Ki van építve a felhajtó az Erzsébet-hídra, de lezárták, mert "veszélyesnek bizonyult": a népek a hegy felé is tovább akartak menni. Naná. Erre forgalomtechnikai megoldások, lámpák, zebrák helyett odaraktak egy sorompót.)
06:35
@kékharis: Kékharis mindkét megjegyzésével egyetértek. Az ilyen, a helyi viszonyok ismeretéből fakadó, ugyanakkor józan kitekintéssel javasolt ésszerűsítések sokkal többet érnek, mint a tízmilliárdos fantazmagóriák.