A Dnyeper jobb partja fölötti dombokra épült Pecserszka lavra barlangkolostor a város legrégibb épületegyüttese, mintegy ezer éves alapokkal. 1990 óta a város két világörökségi helyszínének egyike, amely a növekvő Kijev déli részének központjába került.
A várost nem csak a Dnyeper folyó, de annak bal partján átlagosan egy kilométer széles parkerdő is kettéosztja. Legszélesebb része és a városközpont között 1957 óta áll a 400m hosszú Park-híd, amely kizárólag a gyalogosforgalom számára épült.
A történelmi város központja a Majdan, azaz Függetlenség-tér. Mai képét 2001-re nyerte el, amikor kiterjedt, több szintes bevásárlóközpont épült, szinte teljes egészében a tér szintje alatt, a moszkvai Okhotny Ryad bevásárlóközpont mintájára.
A felszínen csak néhány felülvilágító látszik a több szintes földalatti komplexumból. Balra a tér legmagasabb épülete, az 1961-re megépült Moszkva (Ma Ukrajna-) hotel.
A tér szélén álló dombot az 1950-es években épült ívhíd köti össze a több mint száz évvel régebbi Októberi Palotával. A Vicenti Beretti által tervezett épületben 2200 férőhelyes színház, könyvtár, és kulturális központ működik.
A város jellegzetes, ukrán barokk stílusú templomai, a nyugati társaikhoz képest kevésbé organikus díszekkel épültek. Közülük az egyik leglátványosabb a Szent András templom.
A templom alatti Andriivs'kyi utca a környék idegenforgalmának legfontosabb helyszíne. Kilátás az évszázados faházban működő Kanapa étterem teraszáról.
A templom közelében áll az Oroszlánszívű Richárd kastélyának nevezett egyedi, neogótikus luxus bérház is. Viktor Nekrasov író 1908-ra megépült beruházása az 1980-as években félbemaradt felújítás óta üresen áll.
A több mint 900 éves falakon álló Szent Mihály-székesegyház, mai formáját a 18. században nyerte el, ekkor épült a baloldalt látható harangtorony is.
Az északi városközpont harmadik temploma a Szent Szófia Székesegyház, a Világörökség része. Falai és 76 méteres harangtornya a Szent Mihály Székesegyházhoz hasonló korúak. A városközpont főútjain Prágához hasonlóan ma is elterjedt a kockakő burkolat.
A külügyminisztérium monumentális homlokzatának részlete. Ivan Fomin és Pavel Abrosimov építészek közös munkája, 1936-ból.
A városközpont alatt, 50-100 méter magas, erdővel borított lejtő vezet a Dnyeper partjáig. Középen a város önállóságát megalapozó magdeburgi jogok emlékműve, fölötte a Volodimirszka-domb és a Khreshchaty park.
A két domb összekötésére 2019-ben három nyílású, harminc méter magas gyalogoshíd épült, amely a kilátáson kívül a több mint hetven négyzetméteres üvegpadlós szakasza miatt is hatalmas népszerűségnek örvendett.
A Volodimirszka-domb megközelítésének másik módja a tövéből induló sikló, amely 1902 óta működik, mai formáját az 1950-es évek végén nyerte el. Szintkülönbsége és utasforgalma a budavári sikló duplája, fele olyan meredek pályával.
A fennsík széléről a 20. században épült bal parti városrészek láthatók. Középen a folyó egyik különlegessége, a Barakka hotel nevű 200 szobás úszó szálloda. A 4000 tonnás hajótest kifejezetten erre a célra épült 2007-ben a herszoni hajógyárban.
A folyópart másik különlegessége a fennsík alól előbukkanó 1-es metróvonal, a két partot összekötő legfőbb tömegközlekedési kapcsolat. Fölötte a 2012-ben épült Diamond Hill nevű toronyház, 131 luxuslakással.
A fennsík alatt a világ legmélyebb metróállomásai sorakoznak, mintegy száz méterrel a föld alatt. közülük talán a leglátványosabb az 1989-ben átadott Zoloti Vorota (aranykapu). 80 darab boltívének alját nyolcvan egyedi mozaik díszíti.
A Petra Sahaidachnoho út. A városközpontban a sétálóutcák száma nem közelíti meg a nyugat-európai nagyvárosokét, azonban számos utca, köztük akár négy és hatsávos főutak is gyalogos övezetté alakulnak a hétvégék idejére.
A belváros északi szélének főtere a Szerződések tere, mintegy fél tucat történelmi épülettel körbevéve. Balra az egykori görög nagykövetség, ma a nemzeti bank irodaháza.
A belváros tucatnyi, hatalmas parkjának egyike az 1950-es években kialakított Syretskyi Park, körülötte a hasonló időkben, rajzasztalon született hazai városokéhoz hasonló, ritka beépítéssel. A területet a város gyermekvasútja járja körbe.
Kijev várossá válásának 1500. évfordulóján, 1982-ben készült el a Népek Barátsága emlékmű, középpontjában ukrán és orosz munkások szobrával. Ötven méteres titán boltívének közepére a 2010-es évek végén festették fel a szimbolikus repedést.