A Magyar Divat & Design Ügynökséghez került a Magyar Formatervezési Tanács
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) feladatköre 2024 augusztusától kibővül a Budapest Design Weeket is szervező Magyar Formatervezési Tanáccsal (MFT) kapcsolatos feladatok ellátásával. A koordinált irányítás a kreatíviparágak fejlesztése céljából, az állami infrastruktúra működésének és hatékonyságának növelése érdekében vált indokolttá az MDDÜ szerint.
Jogszabályban meghatározott közfeladatai, jelentős kapcsolati hálója és a divat- és kreatívipari beágyazottsága indokolja, hogy a magyar formatervezés és design első számú tanácsadó testületéhez, valamint annak rendezvényeihez és díjaihoz kapcsolódó feladatokat a jövőben az MDDÜ lássa el, írják egy sajtóközleményben. A továbbiakban a Magyar Formatervezési Tanács részt vesz a hazai kreatívipar fejlesztésére irányuló kormányzati stratégia kidolgozásában és végrehajtásában. A tanácsadó testület elnöke az MDDÜ vezérigazgatója Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, a tanács tagjait az MDDÜ vezérigazgatója kéri fel és nevezi ki határozott időre.
A Magyar Formatervezési Tanács általános feladatai mellett a legnagyobb országos eseménye, a Budapest Design Week (BDW) és a testület által adományozott díjak rendszere is újragondolásra kerül. A Budapest Design Week a legszélesebb közönségnek szóló élményalapú eseménysorozat. Célja, hogy a design közvetlen hatását demonstrálja az élet minden területén, ezáltal a design, mint kulturális és gazdasági erőforrás szélesebb körben váljon ismertté, majd elismertté. Ahogy közleményükben írják, az MDDÜ elkötelezett a rendezvénysorozat szakmai színvonalának tovább emelése mellett, hosszabb távú célkitűzése a BDW regionális szintű élményalapú design eseménysorozattá fejlesztése. Az MDDÜ a 360 Design Budapest kapcsán eddig is együttműködött a Budapest Design Week-kel, így a változások értelmében hatékonyabb módon, integrált szervezésben valósul meg a két esemény. A jövőben a 360 Design Budapest a BDW központi kiállításaként tér vissza a főváros szívében.
A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.
A Magyar Formatervezési Tanácsról
A 2001-ben létrejött Magyar Formatervezési Tanács (rövidítve: MFT) a hazai formatervezés fejlesztésére irányuló kormányzati stratégia összehangolt kidolgozásáért felelős és annak végrehajtásában közreműködő – tanácsadó, illetve érdek- és véleményegyeztetésre szolgáló – testület. A korábban a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala alá tartozó testület többek között figyelemmel kíséri a hazai formatervezés helyzetének alakulását, és javaslatot tesz a kormány középtávú, átfogó formatervezési politikájára. Emellett hozzájárul a formatervezési politika végrehajtásának összehangolásához, amely érdekében intézkedéseket kezdeményez. Feladatai közé tartozik még a Budapest Design Week szervezése, a Magyar Formatervezési Díj és a Moholy-Nagy László Formatervezési Ösztöndíj pályázatainak koordinálása és lebonyolítása.
Forrás: MDDÜ, Wikipedia