// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Közélet, hírek

Korszerű autótöltő a Siemens és a BME közös fejlesztésében

1/6

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dale A. Martin

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Hirdetés
?>
Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
Dale A. Martin
?>
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
?>
1/6

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dale A. Martin

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

Korszerű autótöltő a Siemens és a BME közös fejlesztésében
Közélet, hírek

Korszerű autótöltő a Siemens és a BME közös fejlesztésében

2013.03.27. 10:04

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Cég, szervezet:
Siemens

2025-re az autógyártás termelésének egyre jelentősebb részét az elektromos autók fogják kitenni - az autógyártásra vonatkozó egyes előrejelzések szerint. Ezzel párhuzamosan kiépül a szükséges infrastruktúra, azaz a nyilvános töltőállomások, illetve az otthoni és munkahelyi töltőcsatlakozások hálózata. 

A jelenlegi töltő-berendezésekben alkalmazott inverterek (teljesítmény-átalakítók) működésük során jelentős feszültségminőségi visszahatást okoznak. A kezdetben csak elszórtan elhelyezkedő töltők hálózati hatása még kezelhető, azaz kompenzálható, azonban a tömegesen a hálózatra csatlakozó töltők hatása már nem. Ez felveti az inverterek optimalizálásának igényét. Ennek a problémának a megoldására irányul a Siemens és a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának közös fejlesztési projektje, amelynek célja az e-autótöltők teljesítmény-átalakító moduljának (az inverternek) optimalizálása. A teljesítmény-átalakító feladata a hálózati váltakozó áram (AC) konvertálása az e-autók akkumulátorának töltéséhez szükséges egyenáramra (DC).

Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
1/6
Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény


Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
3/6
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

A projekt során egy új szabályozási eljárást (un. holtidő-kompenzációs módszert) használó irányítóegységet fognak kifejleszteni, amely az inverter működésének vezérléséért felel. Az új irányításnak köszönhetően a jelenlegi, jellemzően 5%-os harmonikus torzítás (THD) 1% körülire csökkenthető, ezzel lehetővé téve az egyre szigorodó villamos hálózati szabványok betartását, és a töltők nagyszámú csatlakozásának lehetőségét.

Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény
4/6
Dr. Péczeli Gábor és Dale A. Martin, Siemens és BME együttműködés, fotó: Siemens sajtóközlemény

A projekt pénzügyi fedezetét a Siemens mellett állami forrás: a Kutatási és Technológiai Innovációs alap biztosítja.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.