// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Egyéb cikkek

REGÉC — a várrom hasznosítása

1/12

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Analízis

Analízis

Analízis

helyszínrajz

alaprajz

metszet

metszet

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

?>
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
?>
Analízis
?>
Analízis
?>
Analízis
?>
helyszínrajz
?>
alaprajz
?>
metszet
?>
metszet
?>
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
?>
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
?>
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
?>
1/12

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Analízis

Analízis

Analízis

helyszínrajz

alaprajz

metszet

metszet

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

REGÉC — a várrom hasznosítása
Egyéb cikkek

REGÉC — a várrom hasznosítása

2010.02.12. 11:28

3. sz. pályaműtervezők: Tamás Anna Mária, Kovács-Andor Krisztián

3. sz. pályamű
tervezők: Tamás Anna Mária, Kovács-Andor Krisztián
konzulens: Helmle Csaba

 

 

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
1/12
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Analízis
2/12
Analízis

Analízis
3/12
Analízis

Analízis
4/12
Analízis

helyszínrajz
5/12
helyszínrajz

alaprajz
6/12
alaprajz

metszet
7/12
metszet

metszet
8/12
metszet

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
9/12
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
10/12
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű
11/12
Regéc - várrom hasznosítása, 3. sz. pályamű

 

 


Az egyetlen terv, amely felvállalja annak az igénynek a megválaszolását, hogy egy várrom legyen romantikus, festői, akár meseszerű. Ezt az elvárást tekinthetjük gyermekinek, de attól még valós és erős, építtetőben és látogatóban egyaránt.

Figyelemre méltó, hogy a tervezett tetők mégsem rekonstruktívak, „árnyékszerkesztésű" formáik így nem félrevezetők. Megjegyzendő, hogy a várfalak védelme legjobban ehhez hasonló módon, lefedve biztosítható.

A nyugati oldal felőli megközelítés logikus, és vonzó az „időalagutas" megközelítés, (emlékkép Segesvár) megteremtve a várlátogatásra való felkészülés helyét, módját. A fedett lépcsőnek a várétól eltérő geometriája jelzi az ideiglenességét, utólagosságát, segítve az alapkoncepciót, a meseszerűséget.

Az egykori palánk jelzése vadszilvával szellemes gondolat, és jó helyre került a bejárati épület is.

A tervezők igen alapos előkészítést végeztek, helyesen nem kívántak egy újabb sablonos funkciót alkalmazni, és a helyszín érzékeny tanulmányozásának köszönhetően a tervezők nem szenvtelen kívülállókként, hanem a várlátogatást átélve készítették tervüket. Az ábrázolt terek használhatóak, arányosak, a kápolna átalakítás is összhangban van a többi kialakított térrel, áttörtsége vizuálisan kommunikál a kápolna valós szerkezetével.
A beépített új terek itt is, mint az 1.sz. és 6. sz. terveknél önálló konstrukció (dobozok), az eredeti falakat nem érinti, csupán mint megfogás, rögzítés.

A kérdés?
A kép: a fény emléke, melyet az árnyék őriz.
A vár hajdani képe ebben az épített mesében a századok folyamán mindig változó „fény", melynek megragadott árnyéka romokban megjelenő fekete tömeg, doboz, mely magába foglalja a funkciókat, nem feledtetve az alapgondolatot az árnyékot, mely könnyűszerkezetes, feketetáblás falemezben realizálódik. A gyermek, a mesében „szellemesít" minden aprócska elemet, realitásával nem törődve. S mi egy ilyen absztrakciót (a tervben) hogyan őrzünk meg? Legyen ez a jövő kérdése, mi –alkotók és zsűrizők– megőrizzük a mesét, a zsűri ezt méltányolta, igaznak vélte, úgy, hogy e pályázat „realitás-társaként" a 4. sz. tervet is elfogadta ugyanolyan minősítéssel, tudatván, hogy a mesére a realitás valósága is rávetül.

A Bíráló Bizottság a pályaművet 180.000.-Ft-os I. díjban részesítette. 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.