// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Programok

Velo-City Konferencia 2009 / beszámoló

1/2

Hirdetés
?>
?>
1/2

Velo-City Konferencia 2009 / beszámoló
Programok

Velo-City Konferencia 2009 / beszámoló

2009.06.22. 07:24

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Esemény kezdete:
2009.06.29. 11:00
Esemény vége:
2009.06.29. 13:00

A Magyar Urbanisztikai Társaság és a Magyar Kerékpárosklub június 29-én szakmai beszámolót tart a Velo-City konferenciáról. A világ legnagyobb kerékpáros szakmai konferenciáját kétévente rendezik meg. 2009 májusában Brüsszel adott otthont négy napra a kerékpáros közlekedésért dolgozó önkormányzatok, tervezők, politikusok és civilek számára.

A Magyar Urbanisztikai Társaság és a Magyar Kerékpárosklub június 29-én szakmai beszámolót tart a Velo-City konferenciáról. A világ legnagyobb kerékpáros szakmai konferenciáját kétévente rendezik meg. 2009 májusában Brüsszel adott otthont négy napra, a kerékpáros közlekedésért dolgozó önkormányzatok, tervezők, politikusok és civilek számára.

Az idei konferencia jelmondata:

„Recycling Cities" – Hozzuk vissza a kerékpárt a városainkba!

Időpont: 2009. június 29. hétfő 15.00 – 17.00
Helyszín: MUT székház, Nagyterem (1094, Liliom u. 48.)
Moderátor: Ongjerth Richárd

 

2/2

1/2

 

A konferencián elhangzott előadásokból válogatva az alábbi témákat mutatjuk be az érdeklődő várostervezőknek és közlekedéstervezőknek, kerületi önkormányzatoknak és városi döntéshozóknak:

  1. Prioritás váltás a várospolitikában – Mások hogy csinálják? (László János - Magyar Kerékpárosklub elnöke)
    Sok intézkedés, infrastruktúra és kampány szükséges ahhoz, hogy egy település közlekedése fenntartható és nem utolsó sorban kerékpárosbarát legyen, de ezek nem születhetnek meg a település életét irányító, az azt tervező és szervező önkormányzat erős akarata, megfelelő intézményi háttér megteremtése nélkül.
    Szükséges e a politikai szándék, új prioritási rendszer? Egy emberen múlik-e? Milyen legyen az intézményi háttér?
    Hogyan csinálják ezt más országban, ahol már eredményeket értek el, és ahol csak most kezdenek hozzá?
  2. Milliós érték a társadalomnak: egy új kerékpáros. A kerékpározás társadalmi és gazdasági értéke (Németh Ders – közgazdász, MK)
    A kerékpározás egészséges, környezetkímélő, helytakarékos és olcsó. Agyonismételt érvek, amik ma már mindenki számára magától értetődők. Valamiért a konkrét döntéseknél mégsem veszik figyelembe őket...
    Ezt nem is lehet elvárni, amíg az előnyöket nem tudjuk számszerűsíteni - legalábbis az angol Cycling England szervezet szerint. Ki is számolták, hogy pontosan mennyi társadalmi hasznot jelent egy új kerékpáros. Az előadásban szó lesz módszertanról, eredményekről, és a magyarországi következtetésekről.
  3. Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben – Hogyan tehető minden út kerékpározhatóvá? (Bencze-Kovács Virág - építőmérnök, MK)
    Képes beszámoló Brüsszel utcáiról és a város kerékpáros biztosának tevékenységének bemutatása. Brüsszelben minden egyirányú utca kétirányban kerékpározható, minden jelzőlámpánál előretolt kerékpáros felállóhely található, minden kereszteződés szintben ki van emelve sebességcsökkentési céllal, minden úton nagyobb forgalmú úton kerékpársáv, ajánlott sáv vagy kerékpáros nyom található. Mindezt az elmúlt 3-5 évben alakította ki a város, korábban kizárólag a gépkocsi forgalomra volt tervezve a város, de komoly a szándék volt a város „újra kerékpározhatóvá" tételére.
  4. Közösségi kerékpárkölcsöző rendszerek tapasztalatai (Dalos Péter - közlekedés mérnök, Cowi Magyarország)
    Velib, Bicing, Bixi, Call-a-Bike , …. Mitől lett a kerékpár közösségi közlekedési eszköz? Hogyan integrálódik a közösségi közlekedési szolgáltatások hálózatába? Mitől megtérülő beruházás és fenntartható szolgáltatás a „közbringa" rendszer? Kik és hogyan használják? Erre keressük a választ a világ számos országában működő példák bemutatásán keresztül.

A 10-15 perces beszámolókat követően lesz lehetőség beszélgetésre, vitára.

Szeretettel várjuk az érdeklőkő kollégákat.

László János
Magyar Kerékpárosklub elnöke
Ongjerth Richárd
ügyvezető igazgató Magyar Urbanisztikai Tudásközpont NKft.

Velo-City hivatalos weboldal
Előadások
Magyar nyelvű beszámolók

a legutóbbi budapesti critical mass-ről: „Minden beruházásnál hatékonyabban"

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.