Helyek/Infrastruktúra

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között

1/17

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Santos Dániel

Andy Chang

?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
?>
Santos Dániel
?>
Andy Chang
?>
1/17

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Santos Dániel

Andy Chang

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között
Helyek/Infrastruktúra

Áramvonalas fény-játékok – új határátkelő Hong Kong és Shenzen között

2012.08.01. 13:43
MÉD

Projektinfó

Földrajzi hely:
Hongkong, Kína

Építészek, alkotók:
Santos Dániel, Andy Chang

MÉD:

Santos Dániel és Andy Chang nyerte meg 2011 szeptemberében a Hong Kong és Shenzen közötti új határátkelő épületegyüttesére kiírt nemzetközi pályázatot, amelyen több százan vettek részt. A fiatal építészpáros környezettudatos és áramvonalas koncecpiójával több nagy irodát – köztük Zaha Hadidot – utasított maga mögé. A 68.000 m2-es komplexum építése 2013-ban indul és várhatóan 2018-ban fejeződik be.

Nemzetközi tervpályázat Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomására

Hong Kong - és különösen Shenzhen - az elmúlt években egyre inkább kezd fizikailag is közel kerülni egymáshoz. Jelenleg egy órán belül el lehet jutni a Shenzheni határtól Hong Kong belvárosába. Az átmenő forgalom egyre nagyobb a két város között, ezért Hong Kong kormánya 2011-ben egy új határátkelő állomás tervezésére írt ki nemzetközi építészeti tervpályázatot (ez lesz már a hetedik határállomás a két város között). A pályázaton több száz építész vett reszt, fiataloktól kezdve az olyan nagy irodákig, mint Zaha Hadid. A döntéshozók egy megépíthető, ikonikus és környezettudatos épület terveit várták a pályázóktól. Az eredményt 2011 szeptemberében hirdették ki. Nyertes tervünk a Shenzhen folyó kanyarulatait, illetve a környék hegyvonalait követi, harmonizálva környezettel.

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
1/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
2/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
3/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

A kiszolgáló funkciók a két hosszanti oldalon találhatók, míg a fő gyalogos folyosó egy folyamatos, egybefüggő teret alkot az épület középső tengelyén. A közlekedő folyosóra felülről, illetve oldalról jut be a természetes fény az árnyékoló rendszer szabályozásával, ezzel létrehozva egy elvezhető fény-árnyék játékban gazdag teret. Az épületegyüttes gyakorlatilag három különböző épületből áll: a hongkongi és a shenzheni oldal, illetve a híd együtt alkot egy formát, egy épületté olvadva össze.

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
4/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
5/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
6/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

A terv legfontosabb kiindulási alapeleme a környezettudatos szemlélet volt. A forma követi a funkciót, s a homlokzatot szigorúan, a környezeti hatástanulmányoknak megfelelően alakíottuk ki. Így esett a választás a függőlegesen mozgatható árnyékoló rendszerre, amelynek alapszögét a környezet fény- és hőhatásait analizáló programok segítségével számoltuk ki. A nap szögének változásával ezek az árnyékolók mozognak, így biztosítva a legmegfelelőbb fény- és hőhatás elérését a belső térben. A funkcionalitáson túl az árnyékolók sorolása az egész épületen izgalmas fény-árnyék játékot hoz létre a belső, illetve a külső térben is, hiszen az árnyékolók szögének megfelelően válik a homlokzata áttetszővé, illetve zárttá. A 68.000 m2-es épület kivitelezése 2013-ban indul és a tervek szerint 2018-ra lesz kész, amely egyben a régió egyik meghatározó épülete lesz mind formailag, mind a környezettudatos építészeti szempontból. 

 

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
7/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
8/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
9/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
10/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
11/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
12/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
13/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás  - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
14/17
Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás - építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang

 

 

Az új határátkelő projektje igen fontos beruházásnak számít a helyi viszonyok között, ennek megfelelően a nemzetközi média is nagy figyelmet szentel ennek az ügynek. A terveket több  helyen is kiállították (Hong Kongban és Shenzenben egyaránt), a fiatal építészek már rádióműsorban is szerepeltek ennek kapcsán. Santos Dániel - aki korábban Zaha Hadid irodájában is dolgozott - jelenleg az ATKINS vezető tervezője – de lehet, hogy a jövőben saját irodát alapít erre a projektre.


Hong Kong - Shenzhen új határátkelő állomás

Santos Dániel
15/17
Santos Dániel

Andy Chang
16/17
Andy Chang

építész tervezők: Santos Dániel, Andy Chang
tervezés éve: 2011
bruttó szintterület: 57.580 m2
építtető/Megbízó/Fejlesztő neve: Hong Kong es Shenzhen állami beruházás
 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.