/ 20. Média Építészeti Díja / FINALISTA KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS / 20. Média Építészeti Díja / FINALISTA KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS / 20. Média Építészeti Díja / FINALISTA KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS / 20. Média Építészeti Díja / FINALISTA KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS / 20. Média Építészeti Díja / FINALISTA KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS / 20. Média Építészeti Díja / FINALISTA KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS
Egyéb cikkek

Kecskeméti Főtér pályázat

1/10

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
Kecskeméti Főtér pályázat
?>
1/10

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
Egyéb cikkek

Kecskeméti Főtér pályázat

2010.01.18. 12:02

Rangsorolás nélküli megvételben részesült 4. sz. pályaműSzabadics Attila, Kovács Péter, Csizmadia János - Pécs

Rangsorolás nélküli megvételben részesült 4. sz. pályamű
Szabadics Attila, Kovács Péter, Csizmadia János - Pécs

 

 

Kecskeméti Főtér pályázat
1/10
Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
2/10
Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
3/10
Kecskeméti Főtér pályázat


Kecskeméti Főtér pályázat
4/10
Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
5/10
Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
6/10
Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
7/10
Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
8/10
Kecskeméti Főtér pályázat

Kecskeméti Főtér pályázat
9/10
Kecskeméti Főtér pályázat

 

 


Részletes bírálat
A terv újszerű és kedvező nyomvonalra helyezi a Kiskörút déli részét. Ezzel egyértelműen megadja a körúti jellegét úgy, hogy nem a gépjárműforgalom elvágó hatása érvényesül, hanem a folyamatos körbejárást biztosító körgyűrű jellege. A színház így valóban a főtér impozáns déli térfala lesz, szervesen bekapcsolódik a városmagba. Az alatta tervezett mélygarázs kedvező megközelíthetőséget biztosít a gépjárművel színházba látogatók számára.

A közúti forgalom kétirányúvá tételét a teljes Kiskörúton alaposan átgondolták és igyekeztek hangsúlyt helyezni a gyalogos forgalom elsőbbségére a Kiskörúton belül, esetenként azon keresztül is. A Petőfi Sándor utca Dobó István körút találkozásában még gyalogos aluljárót is terveztek. Szépen kidolgozott a gyalogostengelyek vonala, a belső gyalogos kapcsolatok rendszerének megteremtése.

A Kerámia Stúdió tömbje belső térelrendezése funkciójának megadása igen jól illeszkedik Kecskemét városához. A Zsinagóga belsőjének átalakításával lehetőséget teremt a tömbbelső használhatóságára, átjárhatóságára.

A piac és a piaristák tere kissé kívül rekedt a Kiskörúton, ami a terv egyik gyenge pontja. A piacot jelenlegi helyén hagyva figyelemre méltó, költségkímélő megoldás a tetején elhelyezett parkoló tér. A Széchenyi téren a buszpályaudvar és a zöldfelületek megcserélése egyszerű, de fontos megoldás. Ötletes megoldás a dél-keleti kapu, Vörösmarty utca és a Kiskörút közötti épület feláldozásával körforgalmi megoldással (ugyanez javasolható a Jókai utca Piaristák tere találkozásához is). A zöldfelületek egybefüggő, az összekapcsolt tereket díszítő kialakítása a parkoló felületek kárára történt, azonban a két felszín alatti és a piac tetején lévő parkolókkal pótolják a kieső parkolóhelyeket. A Dobó körútnál a belső területre nem ad újszerű megoldást.

Összefoglalóan: számos jól átgondolt, szép megoldást tartalmaz a terv, miközben kidolgozatlan hangsúly nélküli területek is maradtak benne. A Kiskörút nyomvonala, a dél-keleti kapu körforgalmi ötlete, és a Kerámia-negyed belsőjének kidolgozása kiemelkedő részei a tervnek.

Részletezett értékei miatt a bíráló bizottság megvételre és bruttó 500.000,- Ft díjazásra javasolta.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.