Megosztott 2. díjban részesült 5. sorszámú pályamű
Kermet Kft.
Vezető tervező: Fekete László
Munkatársak: Pál Anilla, Miklósi Tibor, Lipusz Roland
A pályázó alapos elemző munkát végez. Jól látja és ábrázolja a terület kritikus pontjait, világos probléma-térképet vázol fel, abból logikus és nem utolsó sorban a pályázati kiírásban megfogalmazottakkal összhangzó feladatokat határoz meg saját maga számára.
A terv megoldásai saját rendszerén belül konzekvensek. A kulcskérdésnek tekinthető autóbusz közlekedést a pályázatok többségéhez hasonló módon keleti irányba tolja el a MÁV Igazgatóság épülete elé-mellé. Az új buszpályaudvar kialakítása építészeti szempontból kulturált, urbánus megoldást mutat be.
A felvételi épület átalakítására tett javaslat (resti bontása, új szárny visszaépítése) támogatható, megvalósításának forrásai azonban kérdésesek.
Az Indóház tér kialakítására, újrafogalmazására tett javaslata szép megoldás. A vasúti szállóépület előtti tér, az északi térfal előtti teraszos, kiülős térrész, illetve a felvételi épület előtti tér életteli, jól működő városi szövetet hoz létre. A felvételi épület előtti terület merev formalista formálása, „szilánkosítása”, grafikai játék nem támogatható. Túl tagolttá, túl határozottá teszi a területet.
A gyalogos tengely vezetése megfelelő, a Domus park kialakítására tett javaslat hihető, adekvát funkcióra tesz javaslatot. A Móricz Zsigmond teret annak forgalomcsillapításával kedvezőbb pozícióba helyezi, a tér összekapcsolása a Domus parkkal elegáns megoldás. A közlekedési munkarészek igényes szakmai hozzáértéssel kidolgozottak a kiírás igényein túllép a Bajcsy-Zsilinszky u. csomópont körforgalmi kialakítása, amely külön figyelmet érdemel. A Kálvin utca forgalmi kialakítása és új nyomvonalra helyezése túlzó, a hosszú távú buszparkoló megoldása túldimenzionált.
Az Indóház téren történő korlátozott, csillapított személyforgalom biztosítása kedvező, praktikus a Rét utcai kivezetés megtartása.