// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Egyéb cikkek

Esztergom „Lépcsős híd”

1/19

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
?>
1/19

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom „Lépcsős híd”
Egyéb cikkek

Esztergom „Lépcsős híd”

2009.02.11. 15:14

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Dobos Botond Zsolt

Letölthető dokumentumok:

I. díjban részesült a 11. számú pályamű: Intramuros Építész Kft.felelős tervező: Dobos Botond - Intramuros

I. díjban részesült a 11. számú pályamű: Intramuros Építész Kft.
felelős tervező: Dobos Botond - Intramuros
tájépítész: Vándor Kinga - Térvonal
munkatársak: Borszuk Gábor, Dobó Rita, Gerzsenyi Judit - Intramuros

 

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció
1/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, koncepció

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
2/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz
3/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, helyszínrajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz
4/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, fszt alaprajz

 

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz
5/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, emeleti alaprajz

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
6/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok
7/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros, homlokzatok

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
8/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
9/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

 

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
10/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
11/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
12/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
13/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
14/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
15/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
16/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
17/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

Esztergom Lépcsős híd - Intramuros
18/19
Esztergom Lépcsős híd - Intramuros

 

 


Részletes bírálat:

A Pályázó bátran felvállalta, hogy a tervezési programban meghirdetett területen túlnyúlva, nagyobb területi egységben gondolkodjon, így az egész Prímás-sziget jövőbeli képét próbálta megformálni a terveken. Jelentős tény, hogy a Pályázó a meglévő belvárosi kapcsolatokat is megvizsgálta, összevetette a sziget úthálózati kialakításával, és ezzel a funkcionálisan még mindig elhanyagolt területet a belváros rangjához sikerült emelnie. Jó arányérzékkel nyúlt a sziget zöldfelületéhez, közlekedőfelületéhez is, megteremtve ezzel a harmonikus kapcsolatot a természetes és mesterségesen épített környezet között. Túllátott az aktuális egyéni érdekeken alapuló telekosztások rendszerén és a meglévő területet hat terület felhasználási egységre osztotta, amellyel elérte, hogy a Prímás-sziget felnőhessen a város modern turisztikai elképzeléseihez.

A sziget közlekedési feltárását több szinten is sikerült végiggondolnia, elfogadható variációval kibővítenie.  A létesítendő építmények Duna-partra merőleges kialakítása tükrözi az átellenes part régi hagyományos szerkezeti megfogalmazását, csökkentve ezzel a tervezett, hosszan elnyúló épületek város felé nyújtott homlokzati látványát. A partvonalra merőlegesen felfűzött épületekben elhelyezett funkciók ötletesek, tömegformálásuk környezetbe illeszkedik, azonban az elhelyezett funkciók száma túlzottnak tűnik, túlzsúfoltságot eredményezhet ezen a területen. Viszont egy-két épülettömb elhagyásával, és további szabadtéri rendezvényterek kialakításával a pályaműben meghatározott koncepció megvalósítható.

Külön kiemelkedik egy új gyalogoshíd ötlete, amely tovább növeli a sziget kapcsolati rendszerét, felértékelődését. A részletképzésekben is ötletes megoldások találhatóak a pályaműben, mint például a kifeszített ponyvaszerkezetek, amelyek igazi pihenőhely érzetét kelthetik a szigetre látogatókban. A partfal koncepciója igényes, végiggondolt, azonban kivitelezése további tervezést igényel. 

 


„Egy olyan térfal létrehozását tűztük ki célul, amely amellett, hogy a sétány urbánus karakterét adja, perforált szűrőként engedi be a városi életet a sziget mélyebben fekvő területeire.

A terület a városhoz is, a déli szigetcsúcs ártéri ligeterdeihez is közel esik. A terület alaphangulatát a kettő összhatásaként képzeljük el. Minden, ami épített, teljesen urbánus, és ami zöld, az is gondozott – látszik mindenütt az emberkéz munkája, de azért több a zöld, mint az épület. Valami olyan világ, mint szőlővidékeken a pincesorok és a gyümölcsösök – megszeliditett természet.

A belső, jelenleg félig vagy teljesen elzárt területeket koncepciónk szerint megnyitnánk a köz számára, így a nappal nyitott, este zömében bezárt, a nagyobb intézmények félpublikus kertjeiként működő terület ösvényein sétálni lehet a gyümölcsösök, kaszálók közt."

részlet a műleírásból

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.