Épülettervek/Hallgatói terv

Generatív módszerrel tervezett pavilon az '56-osok terére (Budapest)

1/11

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Helyszín

Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére

Szalai Krisztina

?>
Szalai Krisztina: Előkép
?>
Szalai Krisztina: Előkép
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Szalai Krisztina: Render
?>
Helyszín
?>
Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére
?>
Szalai Krisztina
?>
1/11

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render

Helyszín

Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére

Szalai Krisztina

Generatív módszerrel tervezett pavilon az '56-osok terére (Budapest)
Épülettervek/Hallgatói terv

Generatív módszerrel tervezett pavilon az '56-osok terére (Budapest)

2011.10.27. 12:42

Projektinfó

Építészek, alkotók:
Szalai Krisztina

Dosszié:

Letölthető dokumentumok:

A digitális (azon belül is a parametrikus) módszer - furcsa módon - elengedhetetlen kelléke a kézi makett volt. A parametrikus módszertan nehézsége pont abban áll, hogy a tervező szabadjára engedi a formát, hagyja, hogy a számítógép bevitt paraméterek alapján elvégezze a modellezést.

Témaindító makett
A digitális (azon belül is a parametrikus) módszer - furcsa módon - elengedhetetlen kelléke a kézi makett volt. A parametrikus módszertan nehézsége pont abban áll, hogy a tervező szabadjára engedi a formát, hagyja, hogy a számítógép bevitt paraméterek alapján elvégezze a modellezést. A folyamat megértése látszólag egyszerű (hiszen csak paraméterek változnak), a tervezői szemlélet váltása viszont rendkívül bonyolult. Ennek felszabadítására használtam a papírból készült, kézi modelleket. A makett ebben az esetben tehát nem a szokványos témaindító makett: nem tömeget, illeszkedést vagy léptéket mutat be, hanem a gondolkodás, formálás metódusát segítette.

 

Szalai Krisztina: Előkép
1/11
Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Előkép
2/11
Szalai Krisztina: Előkép

Szalai Krisztina: Render
3/11
Szalai Krisztina: Render


 

Forma
A kezdeti forma valójában egy már régebben elkészült modell volt (amelyet 2010 őszén készítettem Márton Enikő fab-ric 2.0 parametrikus design workshopján): egy körvonal, amely negyedelő pontjain nyomódik a középpont felé. Erre a diagramra húztuk rá a felületet és használtuk különböző módokon - koncertszínpadtól a design ruhadarab léptékéig.

A feladat során újabb paramétereket állítottam be a már kész diagramba: vízszintes és függőleges irányú eltolásokat és tengely körüli csavarodást. Ezt kiegészítette a tervezés folyamán megtalált funkció igénye: egy központi mag hozzáadása a modellhez.

 

Szalai Krisztina: Render
4/11
Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render
5/11
Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render
6/11
Szalai Krisztina: Render

Szalai Krisztina: Render
7/11
Szalai Krisztina: Render

Helyszín
8/11
Helyszín

 

Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére
9/11
Szalai Krisztina: Pavilon az 56-osok terére

 

 

Funkció
A környezet igénye alapján választottam a kiállítási tér és kávézó funkciót az épületnek. Amennyiben a választott rendeltetés az idők során mégsem bizonyítja létjogosultságát, a környezet és a használók szabadon formálhatják, változtathatják tovább. Valójában ez az igazi szabadsága az építménynek: ha valaki előáll egy jobb ötlettel a funkciót illetően, bátran beköltözhet vele, semmi sem köti meg a kezét, mivel a tervezés során a funkció paraméterei nem kerültek betáplálásra.

 

Szalai Krisztina
10/11
Szalai Krisztina

Tervező: Szalai Krisztina

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.