Közélet, hírek

Kész a balatonfüredi közlekedési csomópont rehabilitációja

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Kész a balatonfüredi közlekedési csomópont rehabilitációja
Közélet, hírek

Kész a balatonfüredi közlekedési csomópont rehabilitációja

2017.07.11. 10:10

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Balatonfüred

Építészek, alkotók:
Gyarmati Tamás

A balatonfüredi busz- és vasútállomást az elmúlt évtizedekben folyamatosan javítgatták, alakítgatták, ám végleges formáját egészen mostanáig nem nyerhette el. A Gyarmati Tamás és csapata koncepciója alapján megvalósult beruházásnak köszönhetően megújult az állomásépület, a buszállások és a Castricum tér is. 

A balatonfüredi közlekedési csomópont és környezete 1,1 milliárd forintból újult meg. A fejlesztésnek köszönhetően kibővült, energiatakarékosabbá vált és korszerűsödött a vasútállomás és a buszpályaudvar. Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök vezérigazgatója az átadó ünnepségen elmondta, hogy a MÁV saját forrásból 700 millió forintot költött a felújításra, az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapjából 350 millió forintot, a költségvetésből pedig 58 millió forintot fordítottak a fejlesztésre. Hozzátette: megújult az épület homlokzata, korszerűbbé váltak az irodák, felújították az álmennyezetet, a burkolatokat, a világítást, az aluljárót és a peronokat, kiépült a videokamerás térfigyelő. Akadálymentessé tették az utastereket és a mosdókat is. Az állomásépület korszerűsítését a hajdúböszörményi NOVA-BAU 89. Beruházó, Fővállalkozó és Kereskedelmi Kft. végezte el.

Bóka István, Balatonfüred polgármestere (FIDESZ-KDNP) szólt arról, hogy további közlekedésfejlesztés várható a Balaton északi partján, ahol kormányhatározat értelmében 27 milliárd forintból villamosítást végeznek - közúti beruházásként a 71-es elkerülő utat kicsatlakoztatják az M7-es autópályára. A kormányhatározat tartalmaz egy 2 milliárd forintos keretösszeget is, amelyet a siófoki, keszthelyi és balatonfüredi közösségi közlekedésre fordítanak. A balatoni hajózásra fordítható összeg pedig meghaladja a 10 milliárd forintot - tette hozzá.

A buszpályaudvaron nyolc indulási, két érkezési megállót a távolsági, két állást a helyi autóbuszok számára alakítottak ki, és tíz parkolóhely is létesült. A Volán számára kiemelten fontos az önkormányzatokkal való együttműködés, a jelenlegihez hasonló, 21. századi szolgáltatásokat nyújtó fejlesztések megvalósítása érdekében. 

A vasútállomás északi részén ötven férőhelyes, közvilágítással és térfigyelő kamerákkal ellátott P+R parkolót, valamint 30 kerékpár részére B+R parkolót alakítottak ki. A Castricum téren korszerűsítették a volános diszpécserhelyiségeket, a peronokat, az úthálózatot, a közvilágítást és megújították a zöldterületeket, új sétányt létesítettek, vendéglátóhelyek épültek, díszburkolatot kapott a terület. A MÁV és a Volán területére jegyértékesítő automatát, modern hangos és vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítettek.

1909-ben adták át a Börgönd-Tapolca vasútvonalat, 1930-ban kibővítették az épületet, 1972-ben egy nagyobb állomást [Kővári György] is építettek. A Gyarmati Tamás vezette tervezői csapatnak köszönhetően most egy minőségi térség, egy új városkapu jött létre. A balatoni közlekedés történetében mérföldkőnek számító beruházással egyébként a hamarosan kezdődő 17. FINA Világbajnokság sikeréhez is igyekeznek hozzájárulni. 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.