Kihirdették a Várostervezési Napok idei győzteseit
A nagy hagyománnyal rendelkező ötnapos vetélkedőn várostervezéssel foglalkozó egyetemi hallgatók mérték össze tudásukat, mutatták be kreatív ötleteiket, megoldásaikat a városfejlesztés területén. A jövő szakembereinek egy összetett fejlesztési területet kellett újragondolniuk, amely ezúttal a Pesterzsébet – Gubacsi-híd – Francia-öböl és környezete volt.
Az immár 15. alkalommal megrendezett Várostervezési Napok (VTN) nevű, idén ötnapos intenzív szakmai versenyre február 29. és március 4. között került sor a Baross Gábor Kollégium dísztermében. A résztvevő építőmérnök-, közlekedésmérnök-, építész-, tájépítész-, és településmérnök hallgatók feladata az volt, hogy kis csoportokban dolgozva gondolják újra Budapest kijelölt városrészét, figyelembe véve a közlekedési, építészeti és fenntarthatósági szempontokat, és hogy új koncepciókat és megoldásokat dolgozzanak ki a városfejlesztés területén. A verseny célja nem csupán a kreatív megoldásokat helyezni előtérbe, hanem az is, hogy a résztvevők megismerjék és tiszteletben tartsák egymás szakmai ismereteit, és megbarátkozzanak a közös munkában rejlő lehetőségekkel.
A korábbi évek feladata, a Keleti pályaudvar, Zugló vasútállomás, a Boráros tér, a Közvágóhíd vagya a Flórián tér környezetének rendezése után az idei felhívás különösen nehéz volt, mondta el Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus Kft. ügyvezetője, aki zsűri elnökként segítette a munkát. A probléma komplexitását szerinte jól mutatja, hogy a Pesterzsébetet és Csepelt is érintő városrésznek még közismert neve sincs igazán. A diákok erre is adtak javaslatokat: Csepel-liget, Zöld Csepp, Csepel Gyöngye vagy Erzsébet Ékszere néven illették a Francia-öböl és Gubacsi híd környezetét.
Idei évben mintegy négy egyetemről érkeztek hallgatók, hogy összemérjék tudásukat: a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről (BME), a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemről (MATE), a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemről (MOME) és a győri Széchenyi István Egyetemről.
Íme, a győztesek:
1. Helyezett - E csapat, a pályaművük itt érhető el. Résztvevők:
- Magassy Eszter (BME - építészmérnök)
- Csuvár Botond (BME - építőmérnök)
- Mészáros Ádám (BME - közlekedésmérnök)
- Gál Áron (MATE - településmérnök)
- Tóth Bence (BME - közlekedésmérnök)
- Egressy Benedek Regő (MOME - építőművészet)
2. Helyezett - B csapat, a pályaművük itt érhető el. Résztvevők:
- Gerlei Réka (MATE - településmérnök)
- Zsolnai Anna (BME - építészmérnök)
- Zsuk Anna (MATE - településmérnök)
- Szomorjai Ferenc Barnabás (BME - építőmérnök)
- Gorzó István Márton (BME - közlekedésmérnök)
- Gellér Mikó Donát (BME - építészmérnök)
3. Helyezett - F csapat, a pályaművük itt érhető el. Résztvevők:
- Fütty Mietta (BME - építészmérnök)
- Mészáros Máté (BME - építőmérnök)
- Seesink Dániel (SZE - közlekedésmérnök)
- Tar Márton Péter (MATE - településmérnök)
- Temesváry János Zsolt (BME - közlekedésmérnök)
A rendezvény a BME Zielinski Szilárd Építőmérnöki Szakkollégium, Közlekedésmérnöki Szakkollégium, BME Építész Klub Szakkollégium, valamint a MATE Rerrich Béla Tájépítész Szakkollégium szervezésében valósult meg.
Forrás: sajtóközlemény