Közélet, hírek

Kihirdették a Várostervezési Napok idei győzteseit

1/3

Fotó: Nánai Zsombor/Várostervezési Napok

A tervezési terület. Forrás: Várostervezési Napok/Facebook

Gubacsi híd. Fotó: Ekés András/Várostervezési Napok

?>
Fotó: Nánai Zsombor/Várostervezési Napok
?>
A tervezési terület. Forrás: Várostervezési Napok/Facebook
?>
Gubacsi híd. Fotó: Ekés András/Várostervezési Napok
1/3

Fotó: Nánai Zsombor/Várostervezési Napok

A tervezési terület. Forrás: Várostervezési Napok/Facebook

Gubacsi híd. Fotó: Ekés András/Várostervezési Napok

Kihirdették a Várostervezési Napok idei győzteseit
Közélet, hírek

Kihirdették a Várostervezési Napok idei győzteseit

2024.03.07. 10:04

A nagy hagyománnyal rendelkező ötnapos vetélkedőn várostervezéssel foglalkozó egyetemi hallgatók mérték össze tudásukat, mutatták be kreatív ötleteiket, megoldásaikat a városfejlesztés területén. A jövő szakembereinek egy összetett fejlesztési területet kellett újragondolniuk, amely ezúttal a Pesterzsébet – Gubacsi-híd – Francia-öböl és környezete volt. 

Az immár 15. alkalommal megrendezett Várostervezési Napok (VTN) nevű, idén ötnapos intenzív szakmai versenyre február 29. és március 4. között került sor a Baross Gábor Kollégium dísztermében. A résztvevő építőmérnök-, közlekedésmérnök-, építész-, tájépítész-, és településmérnök hallgatók feladata az volt, hogy kis csoportokban dolgozva gondolják újra Budapest kijelölt városrészét, figyelembe véve a közlekedési, építészeti és fenntarthatósági szempontokat, és hogy új koncepciókat és megoldásokat dolgozzanak ki a városfejlesztés területén. A verseny célja nem csupán a kreatív megoldásokat helyezni előtérbe, hanem az is, hogy a résztvevők megismerjék és tiszteletben tartsák egymás szakmai ismereteit, és megbarátkozzanak a közös munkában rejlő lehetőségekkel. 

A tervezési terület. Forrás: Várostervezési Napok/Facebook
2/3
A tervezési terület. Forrás: Várostervezési Napok/Facebook

A korábbi évek feladata, a Keleti pályaudvar, Zugló vasútállomás, a Boráros tér, a Közvágóhíd vagya a Flórián tér környezetének rendezése után az idei felhívás különösen nehéz volt, mondta el Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus Kft. ügyvezetője, aki zsűri elnökként segítette a munkát. A probléma komplexitását szerinte jól mutatja, hogy a Pesterzsébetet és Csepelt is érintő városrésznek még közismert neve sincs igazán. A diákok erre is adtak javaslatokat: Csepel-liget, Zöld Csepp, Csepel Gyöngye vagy Erzsébet Ékszere néven illették a Francia-öböl és Gubacsi híd környezetét. 

Idei évben mintegy négy egyetemről érkeztek hallgatók, hogy összemérjék tudásukat: a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről (BME), a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemről (MATE), a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemről (MOME) és a győri Széchenyi István Egyetemről. 

Gubacsi híd. Fotó: Ekés András/Várostervezési Napok
3/3
Gubacsi híd. Fotó: Ekés András/Várostervezési Napok

Íme, a győztesek:

1. Helyezett - E csapat, a pályaművük itt érhető el. Résztvevők:

  • Magassy Eszter (BME - építészmérnök)
  • Csuvár Botond (BME - építőmérnök)
  • Mészáros Ádám (BME - közlekedésmérnök)
  • Gál Áron (MATE - településmérnök)
  • Tóth Bence (BME - közlekedésmérnök)
  • Egressy Benedek Regő (MOME - építőművészet)

2. Helyezett - B csapat, a pályaművük itt érhető el. Résztvevők:

  • Gerlei Réka (MATE - településmérnök)
  • Zsolnai Anna (BME - építészmérnök)
  • Zsuk Anna (MATE - településmérnök)
  • Szomorjai Ferenc Barnabás (BME - építőmérnök)
  • Gorzó István Márton (BME - közlekedésmérnök)
  • Gellér Mikó Donát (BME - építészmérnök)

3. Helyezett - F csapat, a pályaművük itt érhető el. Résztvevők:

  • Fütty Mietta (BME - építészmérnök)
  • Mészáros Máté (BME - építőmérnök)
  • Seesink Dániel (SZE - közlekedésmérnök)
  • Tar Márton Péter (MATE - településmérnök)
  • Temesváry János Zsolt (BME - közlekedésmérnök)

A rendezvény a BME Zielinski Szilárd Építőmérnöki Szakkollégium, Közlekedésmérnöki Szakkollégium, BME Építész Klub Szakkollégium, valamint a MATE Rerrich Béla Tájépítész Szakkollégium szervezésében valósult meg.

Forrás: sajtóközlemény

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.