// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Közélet, hírek

Közzétették a Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterveit

1/4

A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, RJZS Architects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

Hirdetés
?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, RJZS Architects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
1/4

A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, RJZS Architects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

Közzétették a Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterveit
Közélet, hírek

Közzétették a Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterveit

2022.02.12. 11:01

A Sporaarchitects, a Paragram Stúdió és az RJZS Architects közreműködésével készültek el a Rákospalota-Újpest vasútállomás felújításának koncepciótervei. Az igen lelakott állomás átalakítása a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiához kötődik.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát a Budapest Fejlesztési Központ készítette el a Kormány megbízásából, célja a Budapest vonzáskörzetébe tartozó, körülbelül 40-60 km távolságra elhelyezkedő települések fővárosi tömegközlekedésbe való bekapcsolása a vasút maximális kihasználásával.
A BFK a stratégia részeként nem csak a vasútvonalak megújítását és kapacitásának növelését, de az állomások felújítását is tervezi. A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelen pillanatban több szempontból is kifejezetten elavult: nincsenek akadálymentesített peronok és nincsenek perontetők, valamint a historizáló állomásépület is rossz állapotban van.

A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
1/4
A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A felújítás folyamatának első lépéseként a BFK véglegesítette a jövőbeni vágányképet: két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat. Következő lépésként a BFK felkért három építészirodát, a Sporaarchitectset, a Paragram Stúdiót és az RJZS Architectset, hogy tegyenek koncepcionális javaslatokat az állomás kialakítására. Az elkészült tervek alapján a Főváros szakmai stábja a IV. és a XV. kerületi főépítésszel együttműködésben határozza majd meg a tervezés további irányát.

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
2/4
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A BFK vezérigazgatója, Vitézy Dávid a következőket osztotta meg Facebook oldalán az állomás felújításával kapcsolatban:

  • A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át.
  • A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz.
  • A történeti állomásépület megmarad és megújul.
  • A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerül az Árpád úti felüljáróhoz, ahol új gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
  • A vasútmenti közterületek megújítása elengedhetetlen és gondolunk is erre.
  • Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnénk P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
  • Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztjük az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
4/4
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A BFK célja a fejlesztéssel, hogy Rákospalota-Újpest vasútállomásról óránként 8-10 vonat induljon a Nyugati pályaudvarra, és hogy a 70-es, illetve a 71-es vonal fejlesztése nyomán a környező városrészek bekapcsolódjanak a budapesti belváros tömegközlekedésébe. Vitézy Dávid sajnos nem tett közzé a megvalósulás várható idejére vonatkozó információt.

Forrás:
Vitézy Dávid Facebook

 

Paár Eszter Szilvia 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.