Épülettervek/Középület

Millenáris Velodrom - A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

1/32

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

Homlokzat

Homlokzat

Homlokzat

Homlokzat

Látványterv

Helyszínrajz

Pinceszint

Bejárat

Lelátó

Stúdió lelátó

?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
?>
Homlokzat
?>
Homlokzat
?>
Homlokzat
?>
Homlokzat
?>
Látványterv
?>
Helyszínrajz
?>
Pinceszint
?>
Bejárat
?>
Lelátó
?>
Stúdió lelátó
1/32

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

Homlokzat

Homlokzat

Homlokzat

Homlokzat

Látványterv

Helyszínrajz

Pinceszint

Bejárat

Lelátó

Stúdió lelátó

Millenáris Velodrom - A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
Épülettervek/Középület

Millenáris Velodrom - A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

2014.02.07. 11:45

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Heppes Miklós, Csomay Zsófia, Lente András, Jánossy Johanna, Koczka István

Vélemények:
1

Millenáris Velodrom, tervpályázat

Tervezés éve:
2014

Stáblista

Magyari Mátyás építész munkatárs  
Eke Dániel építész munkatárs
Máté Tamás építész munkatárs
Reimholz Júlia grafikus
Keményvári Gábor látványtervező
Szőnyi László tartószerkezeti tervező
Oltvai Tamás épületgépész tervező
Rajkai László épületvillamossági tervező

Dosszié:

Letölthető dokumentumok:

CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült pályaművével, melyben olyasmit szerettek volna létrehozni, ami hasonlít ahhoz a helyzethez, amikor a romok fölé-mellé új épület épül anélkül, hogy a rom pusztulásra ítéltetne. 

Előszó

Tervünk egy feltételezésen alapul, miszerint az új születése nem jelenti feltétlenül a régi pusztulását. Valami olyasmit szerettünk volna létrehozni, ami hasonlít ahhoz a helyzethez, amikor a romok fölé-mellé új épület épül anélkül, hogy a rom pusztulásra ítéltetne. Ellenkezőleg: új helyzetében, más szerepben, de képes újjászületni.

Röviden: a régi kerékpárpálya-teknőt megőriztük, ennek ölében, egy szinttel feljebb helyeztük el az új pályát oly módon, hogy a régi tribünépület változatlanul lelátóként funkcionálhasson, a régi pálya pedig új funkcióval keljen új életre. Ez azt eredményezte, hogy a közönségbejárat és az előcsarnok egy új, megemelt térszintről – a jelenlegi 1. emelet szintjéről – érhető el, ahol a meglévő szerkezet kitisztításával egy olyan közönségzóna alakul ki, ahonnan be lehet látni a pálya gyomrába: a városi futók sziluettjén túl a tornapálya életébe.

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
3/32
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája



Ez a szintváltás egybecseng a jelenlegi épület architektúrájával is.

Ez a téri helyzet természetes módon választja el a közönségfunkciókat a személyzeti-sportolói forgalomtól, amely a jelenlegi terepszinten zajlik, ahol a parkoló–kijárat és a biciklibolt–kölcsönző is helyet kapott.

A régi és az új épület geometriai viszonya – a téri áthatások, átlátások – olyan érdekes építészeti és élethelyzeteket produkál, amit egy teljesen új tervezésű épülettel soha nem lehet elérni. (Klasszikusnak nem nevezhető helyzet.) Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a lefedést egy autonóm – látszólag az alépítménytől független – formával oldottunk meg, ami azonban végső soron rokonságot mutat a Puskás Ferenc Stadionnal. (Ily módon a Kisstadion helyére építendő új csarnok hangvételében tudna kapcsolódni ehhez a világhoz.

Beépítés, telepítés alapelvei

Javaslatunk szerint az új Velodrom és a tervezett szemközti sportcsarnok egy új, közös, a két épületet összekötő térségről nyílik. Ezt az új teret felemeltük a tervezett új előcsarnok szintjére. Ez a felemelt szint egy új minőségű városi teret képez – amit különböző közösségi rendezvények céljára lehet hasznosítani – és új arcot ad a területnek.

Feltételezésünk szerint ez a tervezett sportcsarnok megközelítésének is kedvez, de mindenekelőtt összefüggő térfalat alkot – a Récsey-garázzsal szemközt – a jelenleg elég rendezetlen Szabó József utcában, illetve új kapuzatot teremt a Népstadion és intézményei felé.

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
4/32
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

A gyalogos közönség erről a térről közelíti meg az épületet. A sportolók és a dolgozók a jelenlegi terep szintjén (az új épület pinceszintjén) juthatnak be, önálló bejáraton keresztül. Továbbá közvetlenül elérhető az előcsarnok 2. szintje is (mindkét oldalon). Ezen a szinten az épület előtti sávon személygépkocsi, mentőautó részére járható felület készül.

Gépjárművel a Szabó József köz Stefánia út felőli szakaszáról közelíthető meg a parkoló, amelyet a jelenlegi teniszpályák helyén tervezett BMX-pálya alatt helyeztünk el. A parkoló gyalogos kijárata fedett-nyitott térre nyílik, ahonnan közvetlenül megközelíthető a személyzeti–sportolói bejárat, illetve lépcsőn keresztül az előcsarnok szintje.

A parkoló bejárata mellett nyílik a kamion-űrszelvényre méretezett új alagút, amely a régi pályán belül lévő üzemi bejárathoz vezet. Itt a színpadtechnikai rakodást, kerékpárok és tornászeszközök szállítását lehet lebonyolítani, illetve ezen az alagúton keresztül közlekedik a mentő és a TV közvetítés forgalma is.

A régi pálya átépítése, új funkciók

A meglévő kerékpárpálya felső szegélye és a kültéri lelátók szerkezetileg elavultak, veszélyes állapotban vannak, a korlátok és mellvédek cseréjét javasolja a statikai szakvélemény. Terveink szerint a pálya felső, kb. 1,5 méter szélességű szakaszát (mellvédekkel, korlátokkal együtt) elbontjuk és a helyén, a megmaradó pályakontúr magasságát követő (változó magasságú) kétsávos futópályát létesítünk, amelyet rekreációs célra a közönség számára elérhetővé teszünk, akár az épület nyitvatartási idején túl is.

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
10/32
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

Ez a futópálya a régi pálya teljes kerületén végigfut – az épület alatt is – a kávézó üvegfala mentén. A futópálya fő attrakciója, a meglévő betonteknő látványa mellett, a változó szintkülönbség lesz a teljesen sík pesti oldalon. A pálya jelenlegi funkciói (veterán autós találkozók, stb.) változatlanul fenntarthatók.

A funkciók területi felosztása

Lelátó-épület:

- a megtartott lelátó-épület pinceszintjén helyeztük el a közmű-fogadókat, az üzemeltetés kiszolgáló funkcióit.

- A földszint a közönségforgalom területe. Itt helyeztük el az előcsarnokot és a kapcsolódó funkciókat, a sajtófogadás területét és az üzleteket.

- Az I. emeleten az üzemeltetés irodáit, illetve az egyesületi szobákat helyeztük el, illetve innen nyílnak a lelátó alsó szinti arénakijáratai is. Az egyesületi folyosók – egy köríves rámpán keresztül – közvetlen kapcsolattal bírnak az új pályatest alatti edzői–bírói öltözőkhöz, illetve a doppinglabor folyosóihoz.

- A II. emeleten helyeztük el a lelátó felső szinti arénakijáratát és az ehhez a szinthez tartozó mosdókat. A lelátó középső szakasza alatt egy kisebb büfét és fogyasztóterét alakítottunk ki, amely adott esetben VIP rendezvények helyszínéül is szolgálhat.

Az új lelátókat a meglévő lelátó szerkezetén, új acél felszerkezettel, a megkívánt 90 centiméter sortávolságokkal és új ülésekkel tervezzük, 2 x 6 sorban. A lelátók megközelítését 2-2 tartóközben kibontott új arénakijáratokkal oldjuk meg. Az első sort oly mértékben kiszélesítjük, hogy itt a mozgássérült nézők férőhelyei is elférjenek. (A mozgássérült nézők a pálya kerületén lévő „karzat"-ot is elérhetik innen.) A VIP páholyt a lelátó törésvonala mentén, a felső arénakijárat mellett helyeztük el, közvetlen kapcsolattal a VIP fogadásra átalakítható lelátó alatti büféterülettel. A lelátókon, a meglévő geometriából adódóan, az igényeltnél több ülőhely is elfér. A tervek szerint a lelátókon 990 + 24 VIP ülőhely alakítható ki, amelyből 24 mozgássérült férőhely. (További mozgássérült férőhelyek helyezhetők el a „karzat"-on, a pálya körül.)

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
16/32
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

Új épületrészek:

Az új kerékpárpályát a lelátó szintjeihez igazodva, az I. emelet magasságában helyeztük el, a régi pályatestet részben fedve. Az ezt kiszolgáló helyiségek a régi pálya kontúrján belül helyezkednek el.

- A pince szinten (-2,70) a régi pálya alatti átkötő alagutak és lépcsőházak, liftek, rámpák találhatók.

- A földszinten (+1,20) a kerékpáros öltözők és kerékpártárolók, a tornászöltözők, a tornacsarnok süllyesztéke a hozzá tartozó lelátókkal, edzőteremmel és szertárakkal, a kamionrakodó terület, a mentőbejárat, az orvosi szoba és a pályaszintre vezető rámpák vannak.

- A kerékpárpálya szintjén (+4,50) a pálya, a hozzá tartozó biztonsági sávval, a pálya külső ívén – a pályatest alatt – az edzői–bírói öltözők, a pihenőhelyek, a dopping labor és a pályatest alatti légcsatornákhoz csatlakozó szellőző gépház helyezkedik el.

- A pályatest felső éle mentén egy három méter széles, a pálya magasságát követő „karzatot" terveztünk, amely a pálya teljes kerületén végigfut, és a lelátó alsó szintjéhez kapcsolódik. Itt mobil nézőtér, állóhelyek létesíthetők, illetve mobil kamerapontok helyezhetők el. Az edzők a pálya minden pontját megközelíthetik. A lelátókkal szemközti oldalon lévő szellőzőgépházi tömeg két oldalán elhelyezett lépcsőkkel – a menekülési lehetőség mellett – kapcsolat létesíthető az edzői, a közvetítői és az öltözői területekkel is. Fél szinttel feljebb, a szellőző gépház felett vannak a világítás, a hangosítás vezérlői és a TV közvetítés helyiségei a kommentátori állásokkal és a fix kamerapontokkal. Itt további 400 ülőhely (egy sorban) és mintegy 600 állóhely létesíthető, illetve lehetőség van a homlokzatok bontásával és ideiglenes szerkezetek melléépítésével további 600 férőhely elhelyezésére nagy világversenyek esetén.

Térbeli orientáció, átlátások, belső felületek

Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az épületbe belépő látogató már a belépés pillanatában átlássa az épület terét, és ne táblákra hagyatkozva kelljen tájékozódnia, annak ellenére, hogy az új pályatest szintben az előcsarnok felett helyezkedik el. Az előcsarnokból a lelátó és a pályatest közötti résen át közvetlenül a csarnok tere látható. A lelátó zaja ezen a résen keresztül lejut az előcsarnokba, így a belépő vendég azonnal átérezheti a szurkolók hangulatát. A kávézó üvegfalán túl a régi pálya és a mellette kialakított új futókör, illetve a szemközti oldalon lévő tornászterület üvegfalának látványa vonzza a tekintetet. Ezen a kettős üvegfalon át a kávézóban ülők még a csarnok szemközti oldalát is látják. A csarnok egy nagy összefüggő tér, amelyet egy lamellás üveghártya választ el a külső világtól. Benne a megtartott lelátóépület és az új pályatest tárgyként állnak, így a lelátó eredetileg kültéri karaktere is visszaidéződik.

A rácsos tartók alsó síkján végigfutó hézagos-sávos fa-álmennyezet vizuálisan összefüggő felületet alkot, amely az üveghártyán túl, a külső térben is folytatódik. Ezt a felületet csak a felülvilágítók „kürtői" törik át. A világítás reflektorai és a szellőzés berendezései csak ezekben a nyílásokban jelennek meg. A pálya és a mennyezet fa anyaga és a kettőt vizuálisan összekötő–elválasztó üvegfelületek határozzák meg a tér karakterét.

Természetes megvilágítás, szellőztetés, gépészeti kapcsolatok

Egy mai modern épület tervezésénél az energiatakarékosság megkerülhetetlen szempont, amelyet egy meglévő épület átalakításánál sem veszíthetünk szem elől.

Homlokzat
23/32
Homlokzat

Világítás:

Az épületünk tetején elhelyezett nagyméretű, kürtőszerű bevilágító nyílásokon át erős szórt fényt tudunk biztosítani a csarnoktérben, a direkt napfény kizárásával. Eltérő méretű kürtőkön át érkező fény mennyiségével kiemelhetjük a kerékpárpálya területét.

A homlokzatokon körben üveghomlokzatot tervezünk, amely előtt függőleges tejüveg lamellákkal és a tető erőteljes túlnyújtásával zárjuk ki a direkt napfényt, miközben a pálya felett körbefutó üvegfelület könnyedséget és a lelátóépület karakteréhez illeszkedő „kvázi-kültér" hangulatot kelt, amelyben az új pályatest önálló tárgyként áll.

Szellőzés:

A körben, a pályatest kontúrján végigvezetett, rejtve maradó gépi szellőztetés mellett nagy hangsúlyt fektetünk a csarnoktér természetes átszellőztethetőségére: ezt a tetőfelület alatti sávban, az üvegfelületen körben, billenthető üveglamellákkal biztosítjuk a tavaszi, őszi hónapokban. A nyári hőterhelést a keleti és nyugati irányban is árnyékot adó tető (direkt napfény kizárása) és az átszellőztetett álmennyezeti tér csökkenti.

Közlekedési kapcsolatok, parkolás

A látogatók az épületet elsősorban gyalogosan közelítik meg. Ezért, a forgalmi kereszteződések elkerülése érdekében, javasoljuk az épület homlokzata előtti közúti útszakasz megszüntetését. A homlokzat előtti körülbelül három méter széles sávban szükség esetén a mentő, stb. forgalom átengedhető a jelenlegi terepszinten (a fő gyalogos bejáratok emelt szinten vannak). A Népstadion felől érkező gépjárműforgalom a Szabó József közön át közvetlenül a Stefánia útra kiengedhető. Javaslatunk szerint mind a személy-, mind a teherforgalom a Stefánia út felől, a Szabó József közön megnyitott bejáraton át érkezik és távozik, illetve a Népstadion körül futó körútba csatlakoztatható.
A buszok az Istvánmezei út felől érkeznek, és önálló buszparkolóval rendelkeznek.

A jelenlegi teniszpályák helyén tervezett parkolót a Szabó József közi porta mellett, közös bejáratból nyitjuk a kamion űrszelvénnyel rendelkező átjáróval. Az átjárót a teherforgalom, a TV közevtítő kocsik és a mentők használják, egyes rendezvények (pl. veterán autós találkozók) esetén a közönség számára is megnyitható.

A terepbe süllyesztett parkoló hosszanti oldalain (a BMX pálya lelátója alatt és az utcai oldalon) természetes átszellőzést biztosító homlokzati nyílásokat tervezünk. A parkolóban 101 (97+4 mozgássérült) férőhely biztosított, továbbá önálló motor- és kerékpár parkoló helyiséget is tartalmaz. Az épület felőli végén lépcsőn feljuthatunk a BMX pálya, illetve a rekreációs futópálya szintjére, és fedett-nyitott térben érhetjük el a sportolói, illetve az előcsarnok-szinti bejáratokat és a kávézó teraszát. Ugyanerről a fedett területről nyílik a kerékpárkölcsönző és a kerékpárbolt is.

Látványterv
27/32
Látványterv

Belső közlekedési kapcsolatok

A közönség útja:

Kerékpárverseny: A közönség a gyalogos bejáratokon át közvetlenül az előcsarnokban jut, ahonnan a pénztárak, ruhatárak, mosdók és a kávézó nyílik. Innen a két lépcsőházon keresztül, illetve lifttel jut a lelátókra. A lelátók két szintről közelíthetők meg, az alsó szinten vannak a mozgássérült férőhelyek. A felső lelátói szinthez kapcsolódik egy kisebb büfé–rendezvény terem a lelátók alatt, ahol VIP rendezvények is tarthatók (Ezen a szinten helyeztük el a VIP páholyokat 2x12 férőhellyel.)

Tornászverseny / rendezvény: Az előcsarnokból lefelé vezető lépcsőkön a régi pálya alatti átjárón keresztül önálló közönséglépcsőn és liften juthatnak a tornász-terület szintjére, ahol két oldalt kihúzható lelátósorokon ülhetnek le. (edzés során a hozzátartozók, versenyzőtársak szintén). A tornász területen mobil színpad és rendezvény-terület is biztosítható.

A sportolók útja:

A terepszintről nyíló (pinceszint) sportolói bejárat közvetlenül a régi pálya alatti átjáróhoz vezet (innen lépcsőn fel lehet jutni a kávézóhoz is). Az átjáró túlsó végén a sportolói lépcsőn közvetlenül a kerékpáros öltözők folyosójára, illetve a rámpán a tornász öltözők előterébe juthatunk. A kerékpáros öltözői folyosóról további lépcsővel az edzői/bírói öltözők, a pihenő terület illetve a dopping labor (elsősegély helyiség felett) szintjére nyílik kapcsolat. Az edzői szint közvetlen kapcsolattal rendelkezik a lelátó épület emeletén lévő egyesületi helyiségek felé is a pályatest alatti körfolyosón. A kerékpártárolók folyosójáról a régi pályára is ki lehet jutni, és edzésre használni azt. Az edzők az öltözői szintjükről a hátsó lépcsőkön a pályatest mentén körbefutó „karzatra" is fel tudnak menni, és a pálya minden pontját be tudják járni.

Rekreációs sport:

A rekreációs céllal igénybe vehető területek (új futópálya, BMX pálya) az épület érintése nélkül is igénybe vehetők külső lépcsőkön keresztül akár a parkból, akár a parkolóból. A futópálya és a kávézó terasz azonos szinten vannak, a teraszt a futók is használhatják.

A sajtó útja:

- A sajtótájékoztatók és rendezvények területét a lelátó épületben alakítottuk ki önálló terasszal, külső bejárati lehetőséggel, és közvetlen kapcsolattal az előcsarnok felé.
- A TV közvetítésekhez a lelátón és a szemközti tudósítói oldalon is kialakítottunk fix kamera pontokat kábelezéssel. A kommentátorokat és a fő kamera pontokat a lelátóval szemközt helyeztük el, a közönségtől függetleníthető kommentátori közlekedés biztosítására, illetve azért, hogy a közvetítések idején lehetőség legyen a tömött lelátók bemutatására is. A kommentátorok a lelátó-épületből a pálya mentén, a karzaton sétálhatnak a munkahelyükre, illetve a technikai bejáratot is használhatják, a technikai személyzettel együtt.

A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája
15/32
A CET Budapest Kft. és az Archiflex Stúdió kiemelt megvételben részesült munkája

Zöldterület

Az új felemelt tér arculata a multifunkcionális csarnok megépítésével egy időben válik igazán véglegessé. Az ide telepítendő növényzet-, közterületi tárgyak annak megépítésével egy időben tervezhetők meg.
A meglévő platánosból két fát meg tudtunk tartani.

A külső térvilágítás megtervezésénél mindenképp fel kellene használni az eredeti kandelábereknek és azok betonalapjainak formai megoldásait.
Az új pályatest (bezárt épület) és a régi pálya közt kialakuló füvesített területre ligetszerű, - viszonylag sűrű egyenletes kiosztású facsoport telepítését javasoljuk.

 

Vélemények (1)
Pákozdi Imre
2014.02.08.
10:31

A Millenáris Velodromra befutott és itt bemutatott pályázatok érdekesek, színvonalasak és szerintem is az első helyezett pályamű a legjobb. Ezt közölni persze nem írtam volna meg a jelen posztot. Az már fontosabb, hogy minden pályamű önkéntelenül is fennen hirdeti a Népstadion dicsőségét. Annyira nagyvonalú, míves, arányos és impozáns, hogy mellette igazi megtiszteltetés épületként létezni.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.