TOOB Gumiház – teljes arculatterv háztól az egyenruháig
Kiss Miklóst igazán érdekes feladattal kereste meg az egyszerűen csak Gumiház néven emlegetett szerviz tulajdonosa. Nem csupán az épületnek, de az egész márkának, dizájnnak, belsőépítészetnek új arculatot kellett kitalálni. Sajnos a koncepció tulajdonosváltás miatt csak részben valósulhatott meg, viszont a bútorcsaládot a Magyar Formatervezési Díj kiállítására is meghívták.
Feladat: Egy gumiszervíz, telephelyének, és magának az üzemeltető Gumiház Kft.-nek a rebranding-je (új név, amely nemcsak magyar, hanem nemzetközi teröleteken is használható, logotípia, ehez társuló kisarculat, kiegészítők, a meglevő épület áttervezése).
Kisarculat: A tulajdonos (Török Balázs) nevének valamilyen formában történő megjelenése az új márkanévben követelmény volt. A márkanév TOOB lett, (TB monogram és az O betűk a gumik jellé egyszerüsítése) mindez a kreszjelek egyszerűségével (a + jel a szervízt jelenti, a két O betű a gumira utal, és a csepp mint B az autómosóra, hogy később az egyes részlegeknek külön jelet lehessen adni).
Épület (gumiház):
Az épület 2009. szeptembertől decemberig épült, meglehetősen kis költségvetésből. Egy régi telep koncepciózus újraértelmezése, átalakítása és a régibe való merész belekonstruálás volt a kitűzött cél.
Az épület a Gumiház gúnynevet viselte és gumiszervíz funkciójából kifolyólag toronymagasan álltak az autógumik az udvarán.
Ebből a gúnynévből kiindulva, gumival borított álfalakkal takartam el a telep eredeti kinézetet. Így a falak egy nagy része most újrahasznosított autógumi reszelékből áll, ezeket a gumilapokat a sportpályák borítására használják. A gumilapok könnyü fémszerkezetre illesztett cementkötésű lapokra vannak erősítve, hogy az eredeti téglafalak természetes szellőzését ne gátolják. Ezáltal az épület egyaránt utal a saját gúnynevére és tevékenységi területére is.
A víziót, a 7Fal Építőipari és Mérnöki Kft. ifjú építész vállalkozója Tóth Gábor segített megvalósítani.
Sajnos a belső része, és néhány külső munka (aszfaltozás, udvar rendezés, kültéri tárolók, iroda, műhelyek, autómosó) tulajdonosváltás miatt nem készültek el.
Kiegészítők:
A bútor autógumiabroncs újrahasznosításával előállított promóciós- és design termék. Alkalmas társasági összejövetelekhez, fesztiválokhoz, bulikhoz, anyagától függően, kül- és beltérbe egyaránt. Különböző formákba és méretekbe rendezhető, üveglappal asztallá is alakítható.
A bútordarab megtervezésének eredeti koncepciója az volt, hogy a belsőépítészeti részletekben erősítse tovább az arculati koncepciót, és az újrahasznosításra való törekvést, valamint promóciós termékként hívja fel a figyelmet mind az új brand-re, mind az általa képviselt szellemiségre. A termék (HOOP: egyszerre utal a belehuppanásra, és az autoabroncs angol megfelelőjére) végül kikerült a Magyar Formatervezési Díj kiállításán az Iparművészeti Múzeumba 2009-ben (a múzeum saját gyűjteményébe is rendelt egy sorozatot, a Formatervezési Bizottság pedig meghívta a GHreenExpora).
Ezután, mivel a belsőépítészeti tervek tulajdonos váltás miatt már nem készülhettek el, önálló termékcsaláddá vált (jelen pillanatban a végső prototípusok készülnek).
Irodai Uniformis:
A projekt részeként még elkészült (formailag az épület dekonstrukciójára reflektáló) de végül a már említett tulajdonosváltás miatt sohasem használt irodai uniformis, amely egy fajta viszkóz alapanyagból készült, mivel viszkóz kordfonalakból készül a gumiabroncs-betétszövet, így ez újfent erősíti az eddigi koncepciót.
szöveg, fotók: Kiss Miklós
15:50
Itt mosattam legutóbb a kocsit :)
Látszott az épületen, hogy foglalkoztak vele, viszont az udvar és az irodabelső valóban lemaradtak a fejlődésben.
Gratulálok, szép munka!