Épületek/Középület

Fúrjon metróalagutat Bécsben!

1/4

Infocenter U2/U5, Bécs

Infocenter U2/U5, Bécs

Infocenter U2/U5, Bécs

lead

?>
Infocenter U2/U5, Bécs
?>
Infocenter U2/U5, Bécs
?>
Infocenter U2/U5, Bécs
?>
lead
1/4

Infocenter U2/U5, Bécs

Infocenter U2/U5, Bécs

Infocenter U2/U5, Bécs

lead

Fúrjon metróalagutat Bécsben!
Épületek/Középület

Fúrjon metróalagutat Bécsben!

2016.11.18. 11:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Bécs, Ausztria

Noha csak 2018-ban kezdik építeni, máris megnyílt a bécsi U5-ös és U2-es metró építését, illetve meghosszabbítását bemutató kiállítás, ahol alagutat fúrhatunk, nyomvonalat tervezhetünk és bejárhatjuk a jövőbeli megállók egyikét.

A bécsi metróépítés jövőjébe enged betekintést az U2/U5-ös vonalak megépítése alkalmából a Volkstheaternél kialalkított látogatóközpont, amely minden kedden és csütörtökön 16 és 19 óra között várja az érdeklődőket. Az ingyenes, interaktív kiállításként berendezett Infocenter U2/U5 egyik szenzációja, hogy a látogatók kipróbálhatják egy furópajzs élethű mását. A tökéletes élmény érdekében még a zajokat és a talaj vibrálását is szimulálják.
A tömegközlekedés szerelmeseinek olyan csemegéket tartogat a tárlat mint a tervezett nyomvonal területéről származó kőzetminták, a vasúti jelzések jelentése vagy mindenféle adat más nagyvárosok földalatti-hálózatáról. Aki akarja, még a különböző városokban futó szerelvények hangját is összehasonlíthatja.


Infocenter U2/U5, Bécs
1/4
Infocenter U2/U5, Bécs



A 700 négyzetméteren, 800 ezer euróból kialakított tárlaton az utazóközönség 1:1 méretben nézheti meg, milyenek lesznek az új vonal, az U5 megállói. A teljesen automatizált, egy közönségszavazás eredményeként türkízkékkel jelölt vonalon ugyanis vezető nélkül közlekednek majd a szerelvények, a vonatra várakozókat pedig üvegfal választja el a sínektől.


Infocenter U2/U5, Bécs
2/4
Infocenter U2/U5, Bécs



Az osztrák fővárosban jó ideje ez a legnagyobb metróépítési projekt, amelynek keretében 2023-ig 11 új megállót létesítenek és kilenc kilométernyi alagutat építenek. Ebből hat kilométer jut az a U2-re, három pedig az U5-re. Az U2-t ugyanis meghosszabítják a Rathaus és a Matzleinsdorferplatz között, a Karlsplatz és a Rathaus közötti szakasza pedig átkerül az U5-höz. Ezt az első szakaszban a Frankhplatz - Altes AKH-ig építík ki.

Az új metrószakaszok vonzáskörzetében mintegy 370 ezer ember lakik, a bővítés hatása azonban a bécsi földalatti közlekedés egészében érezhető lesz, mivel nagy forgalmú vonalakat tehermentesítenek majd és optimálisan egészítik ki a már meglévő hálózatot.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.