Az Eötvös Loránd Tudományegyetem egyetemi beruházásának létesítéséhez kapcsolódva - a Magyar Universitas Program keretén belül - kiírt képző- és iparművészeti pályázat eredménye.
A szoboróra megalkotására kiiírt pályázat eredménytelen volt.
A térbútor - térplasztika (Ifjusági udvar) pályázat nyertesei:
Kelemen Zénó - Gyüre Zoltán: ”Hullámpad”
és
Körösényi Tamás: ”Felvonásköz” c. alkotása
KÖRÖSÉNYI TAMÁS: ”FELVONÁSKÖZ”
hegesztett vas váz, színezett poliészter, 5 darab
190 x 160 x 90 cm
A Kortárs Művészeti Zsűri Körösényi Tamás: Térplasztikák / Térbútorok művét tartotta érdemesnek az ELTE Bölcsészettudományi Kar Trefort-kert rekonstrukciójához.
Az öt darab plasztika más-más színű, a formák a térben gyűrődnek, amorf alakjuk alkalmas szobrászati térmeghatározásra éppúgy, mint ülő alkalmatosságként is használható térbútor feladatra is. Egymás közötti kapcsolatuk meghatározza és színesíti a kert látványát de ugyanakkor közösségi tér kialakítására is képes. Van közülük olyan, amellyel forogni lehet, de mindenképpen beszélgetések, találkozások helyszíneként is használható.
A szoborcsoport eredetije a „Szellemeim” – még térbútor funkció nélkül, már ismert korábbról –, ezt dolgozta át és tette alkalmassá a művész az új feladatra.
Czibor Éva: ”Közösségi tér”
Csontos Aladár - Jovánovics Tamás: ”Körkérdés”
Eszik Mihály, Bander Péter: ”Buxus”
Gyulai Attila, Steiner Balázs Miklós: ”Pirospontok”
Szil Katalin, Konrád József: ”Üvegkirakós”
Tóth Dávid: ”Gesztenyepad”
Tóth Ferenc: ”Zöld kő és mahagóni”
Weichinger Miklós: ”Tudás”
A műtárgy megalkotása falfelületre (Gólyavár) pályázat nyertese:
Pauer Gyula: ”Gólyavári panno” c. alkotása
A nyertes pályamű méltatása:
PAUER GYULA: GÓLYAVÁRI PANNO
Anyaga: rétegelt lemezre kasírozott vászon, akril és színtelen lakk
Technikája: pszeudo
260 x 560 x 5 cm
Pauer Gyula Kossuth-díjas képzőművész, a magyar neoavantgard képzőművész generáció kiemelkedő egyénisége. Munkásságát az 1974-ben felfedezett koncepciója határozza meg. A „Pszeudó” program a korszak ideológiájának kritikáján alapul, és a valódit (cselekvés, mozgás, anyagiság) kérdőjelezi meg azzal, hogy valódinak tűnő nem valódit mutat be. Ugyan akkor ezzel a nem valódit, mint létező, manifesztált valódi emelte műtárggyá. Az illuzionista festészet technikáján alapuló műtárgy tehát valódi. Ezzel a szemlélettel határozta meg teljes munkásságát, mely nagyszerű műveket eredményezett. A Gólyavárra készült mű a látvány csalására épült. Különféle szemszögökből tekintve pozitív vagy negatív jelenséget ad meg, azaz mínusz vagy pozitív gömb síkban festett ábrázolása. A műhöz javaslom a kísérő szöveget, pontosan azért, hogy történelmi eredete is tudomására jusson az ott tartózkodók számára.
A művel az egyetem a magyar kortárs művészet egyik kiemelkedő egyéniségének alkotását kapta meg.
További szerzők és alkotásaik (a nyilvánosságrahozatalhoz való hozzájárulás alapján):
Czibor Éva: ”Jel”
Helényi Tibor, Gálócsi Ágnes: ”Nyitott horizont”
Horváth László: ”Szárnyalás”
Jovánovics Tamás: ”A két évszak”
Kopasz Tamás: ”Térgesztusok II.”
Köves Éva: ”Kontakt”
Orgoványi Gábor, Selmeczi Zsuzsanna, Pokorádi Árpád: ”Teljes indukció”
Puskás Éva, Szabó Ágnes: ”Jump”
Szil Katalin, Konrád József: ”Világító acélfal”