Egyéb cikkek

Őrmező — Műtárgy-stratégia

1/15

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
Őrmező irodapark - 3H
?>
1/15

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H

Őrmező — Műtárgy-stratégia
Egyéb cikkek

Őrmező — Műtárgy-stratégia

2009.06.22. 13:14

"Nem tervezzük a világ egyik legmagasabb felhőkarcolóját. Éppen ezért a monumentalitás mint a jelkép egyik lehetséges ismérve az épület magasságánál fogva nem jöhet szóba. Lehetséges stratégiaként marad az elmozdulás a műtárgy irányába."A 3H Építésziroda pályaműve az őrmezői tervpályázaton.

A landmark kérdése (a műtárgy-stratégia)
Nem tervezzük a világ egyik legmagasabb felhőkarcolóját. Éppen ezért a monumentalitás mint a jelkép egyik lehetséges ismérve az épület magasságánál fogva nem jöhet szóba. Marad még két másik stratégia: az egyik az ikonképzés, a másik pedig az elmozdulás a műtárgy irányába. Mi az utóbbiból kiindulva kívánunk az előbbihez elérni.

 

 

Őrmező irodapark - 3H
1/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
2/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
3/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
4/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
5/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
6/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
7/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
8/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
9/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
10/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
11/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
12/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
13/15
Őrmező irodapark - 3H

Őrmező irodapark - 3H
14/15
Őrmező irodapark - 3H

 

 

A műtárgy akkor időtálló, ha korunkra reflektál, és válaszait implicit tárja elénk. Mai világunk töredezettsége, a fragmentumok újratermelődése mindig az egész helyreállítására ösztönöz bennünket. A dinamikus változások leképezése, az egész helyreállításának illúziója a barokk korban volt ilyen erősen kitapintható: a barokk mint referenciapont divatossá vált.

A felszínes, divatos díszítések helyett a barokk esszenciáját, a mozgást, a lendületet, a tér dinamikus percepcióját jeleníti meg a két hasáb egymáshoz való viszonya. Az illuzionisztikus, egymást és környezetüket tükröző térgörbületek azt helyezik előtérbe, ami a barokk testek felszínén történik. A hasábok konkáv felületei által közvetített fókusztalanság a szemlélőt (vezetőt) pozíciójának újragondolására ösztökéli, helyének változtatásával pedig a görbületek tükröződnek egymásban, és váratlanul metsződnek össze. A percepció során megjelenik egy olyan strukturális mélység, mely fizikailag irreális, hiszen a hasábok csupán 16 méter mélyek.

A tér hasonló módon történő leképezése Anish Kapoor, brit művész magatartásával rokonítható. Kapoor a felületek görbítésével és tükrösítésével bepillantást enged egy második, illuzionisztikus világba. Ez összetettségével távol áll a cirkuszi bűvészmutatványok világától, sokkal inkább közelít egy transzcendens valósághoz, mely korunk második lenyomataként is interpretálható. Ezzel a csavarral válhat a kettős épület műtárggyá, és ezen keresztül Budapest nyugati kapuját meghatározó ikonná.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.